40

1390472_10201145268413699_657860910_n

ကယ္ရီေကးခ်ား – ကာႀကီး

က်ေနာ္ အသက္ ၄၀ ျပည့္ေတာ့မည္။

ဆရာ ျမသန္းတင့္၏ လမင္းကို ထရံေပါက္မွ ၾကည့္ျခင္း (ေဆာင္းပါး အသစ္မ်ားထည့္၍ ၂၀၁၄ ဒု ပံုႏွိပ္ျခင္းကို) ဖတ္ေနရင္းမွ အခု ႀကံဳေနရေသာ အၾကပ္အတည္း အခက္အခဲမ်ားကို က်ေနာ္သည္ ေျပာက္တိေျပာက္ၾကား စဥ္းစားစရာေတြ ေခါင္းထဲဝင္ဝင္လာသျဖင့္ စာအုပ္ကို ေကာင္းစြာ ဖတ္၍ မရ။ စာကို အာ႐ံုမစိုက္ႏိုင္ဟု ဆိုေကာင္း ဆိုႏိုင္သည္။

မိသားစု က်န္းမာေရး အခက္အခဲမ်ား၊ က်န္းမာေရးေနာက္တြင္ လိုက္လာသည့္ ေငြေရးေၾကးေရး၊ မိသားစု၊ တသီးတသန္႔ ကိုယ့္ဖာသာ အိပ္မက္ထားသည့္ ပညာေရး ပန္းတိုင္၊ ကိုယ့္ဝါသနာပါမႈႏွင့္ ကိုယ့္အသက္ေမြးမႈ အလုပ္ … စသည္တို႔သည္ က်ေနာ္၏ ခုတေလာ ေမ့့တတ္ေသာ ဦးေႏွာက္ကို တကန္႔စီ တံခါးေခါက္ေနၾကသည္။

ပါရဂူဘြဲ႔ ဝင္ခြင့္ရၿပီးေနာက္ တစိတ္တပိုင္းေပးမည့္ ပညာသင္ဆုႏွင့္ ပတ္သက္၍ သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္ႏွင့္ ေဆြးေႏြး၊ ကိုယ့္ဖာသာ ဆင္ျခင္ရာတြင္ ကိုယ့္ဖာသာ အျပစ္တင္ဖို႔သာ အေၾကာင္းေတြ ျမင္မိသည္။
ကိုယ့္အသက္ ၄၀ ဆို ကိုယ့္ ႏွစ္ဖက္ေသာအဖြားေတြ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္လိမ့္မယ္ က်ေနာ္ စဥ္းစားမိေသာ္လည္း ထဲထဲဝင္ဝင္ မေတြးမိ။ စဥ္းစားျခင္းႏွင့္ ေတြးေတာျခင္းသည္ ကြာသည္ဟု က်ေနာ္ ထင္သည္။

အခု ႏွစ္ဖက္ေသာ အဖြားမ်ား (အဖိုးမ်ားကား မရွိေတာ့) ေဆး႐ံုႏွင့္ ေဆးႏွင့္၊ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရမည့္ ကိစၥႏွင့္ လိုအပ္သည္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းရမႈႏွင့္ … သံသရာ ပတ္လည္ေနသည္။ ျမန္မာျပည္မွာ က်န္းမာေရးသည္ ေငြႏွင့္ စက္ရသည္သာ။

က်ေနာ္သည္ ယင္း အပိုင္းအျခားကို ေသခ်ာ မတြက္မိခဲ့။ မေတြးေတာမိခဲ့။ အေဖႏွင့္ ဦးေလးျဖစ္သူကလည္း သူတို႔ မိခင္ (က်ေနာ့္ အဖြား) ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အထူးျပင္ဆင္ထားျခင္းလည္း မရွိခဲ့။ အသစ္ထူေထာင္ထားသည့္ မႏိုင္ဝန္မ်ားႏွင့္။


ပညာေရးမွာ အိပ္မက္ေတြ မက္ၿပီး ႀကိဳးစားခဲ့ေပမယ့္ အရြယ္ေကာင္း တျဖတ္မွာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ မိုက္မဲခဲ့သည္ဟု သိသည္။ ဒါေပမယ့္ အားမေလွ်ာ့ခဲ့။ ဦးစားေပးရမွာေတြ ရွိလာသည္။ ေဟာ … ေရာင္ျခည္ ကိုယ့္ဖက္ပါၿပီ။ ပညာသင္ဆု အျပည့္က်ေတာ့ ေက်ာင္းနဲ႔ ဆုခ်ီးျမွင့္မယ့္ အဖြဲ႔ လြဲသည္။ တခါ ထပ္ရျပန္ေတာ့ ပညာသင္ဆုက အျပည့္မဟုတ္။ မီးေတာက္သည္ ၿငိမ္းေတာ့မလို။

စိတ္ဓာတ္သည္ ကမ္းပါးကေန က်ေနာ့္မလိုလို ခနခန ျဖစ္သည္။ ျဖစ္တိုင္းလည္း အိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ အက်မခံ၊ က်ေနာ္ ရေအာင္ ႏိုးၿပီး ရေအာင္ ထၾကည့္သည္။ ဒါေပမယ့္ အိပ္မက္သည္ တကယ့္လူမႈဘဝ၏ ေန႔စဥ္ ေရာင္ျပန္ဟပ္ေနမႈ တမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး သိစိတ္ကိုလည္း ဒုကၡေပးတတ္သည္။

ငယ္စဥ္ကထက္ ႏုစဥ္ကလို႔ ေျပာလွ်င္ ပိုမွန္မည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားဆီ ႏုစဥ္က ႐ူး႐ူးမိုက္မိုက္အရြယ္။ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး တဦးရယ္၊ ပန္းခ်ီဆရာတဦးရယ္၊ က်ေနာ္ရယ္ တာေမြမွာ အတူခိုၾကသည္။ ေပေပေတေတ။

တရက္မွာ ယမကာေၾကာင့္ ဝမ္းကဟာ၊ ပိုက္ဆံစုေတာ့ ၃ ေယာက္ေပါင္း ၂၀ မျပည့္။ မိတ္ေဆြ ပန္းခ်ီဆရာက ဟာသေႏွာႏိုင္ေသးသည္။

“အခုခ်ိန္ ပိုက္ဆံ ၂၀ မရွိတဲ့သူ ဂ်ပန္မလိုက္ရဘူးဆို က်ေနာ္တို႔ ၃ ေယာက္ က်န္ခဲ့မွာဗ်” တဲ့။ ဂ်ပန္ကို အလုပ္သြားလုပ္ဖို႔ စိတ္ကူးတဲ့ေခတ္။

ေလာကကို ခါးေစာင္းတင္မယ္လို႔ ႀကိမ္းဝါးတာေတြက တခါတေလ ဘဝ တဆစ္ဆီမွာ ဓာတ္ခြဲခန္းထဲ ထည့္စစ္ဖို႔ လိုသည္ဆိုတာ ေမ့ခဲ့သည္။

ဆရာ ျမသန္းတင့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္သလို ဘာရွီးဗစ္ဆင္းဂါး၏ ဝတၳဳတိုကေလးမွာ ေလာကႀကီးကို ေျပာင္းလဲခ်င္သူ တေယာက္ ေလာကႀကီး၏ ေျပာင္းလဲျခင္းကို ခံလိုက္ရသည့္ ဇာတ္လမ္းသာ ျဖစ္သည္ ဆိုတာမ်ိဳးကဲ့သို႔ပင္။

ဒါေပမယ့္ သတိႀကီးႀကီးထားသည္။ ေက်ာင္းတက္တုန္းက စာေမးပြဲခ်ိန္ကို သိသည္။ ျပင္ရသည္။ ဘဝမွာက မသိ။ မျပင္ထားေပမယ့္ လြယ္လြယ္အ႐ံႈးေပးလို႔ မျဖစ္ဆိုသည့္ ကိစၥ ျဖစ္သည္။

တခါတေလ ဘဝ ထရန္ဇစ္ရွင္းလို႔ ေတြးမိေသာ္လည္း ယင္းႏွင့္ ေျဖလို႔မရ။ ေလာကသည္ သူ႔သေဘာသူေဆာင္သည္။ ဆုေတာင္း၍ မရႏိုင္။
သင္ကာ
(–၊–၊—-)

Advertisements

Leave a comment

Filed under Essay

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s