တေက်ာ့ျပန္ ပန္းခ်ီေတာထြက္ (၄)

တေက်ာ့ျပန္ ပန္းခ်ီေတာထြက္

(၄)

ကံေကာင္းတာက က်ေနာ္ေရာက္သြားတဲ့ ပန္းခ်ီဆိုင္းဘုတ္ဆိုင္က လူေတြက လတ္တေလာ ဝမ္းေရးအတြက္ပဲ ေကာ္မာရွယ္ကို ေရးၾကတာျဖစ္ၿပီး fine art ဘက္ကုိ အခ်ိန္ျပည့္ ကူးႏိုင္ဖို႔ အပတ္တကုပ္ ရည္မွန္းခ်က္ မပ်က္ ႀကိဳးစားသူေတြ ရွိလို႔ပါပဲ။

အဲဒီတုန္းက အတူေန ပန္းခ်ီဆရာေတြကို ဒီေန႔ ေခၚေဝၚၾကတဲ့အတုိင္း ေျပာရရင္ (ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္တပည့္ ဦးေအာင္ေထြး၊ ဦးေအာင္ေထြး တပည့္ ဦးေက်ာ္ေဝ၊ ဦးေအာင္ေထြးနဲ႔ ဦးေက်ာ္ေဝ တပည့္) ထားဝယ္ တူးတူး။ (မရဘူး၊ အတင္းဆြဲစိတာပဲ။)
သူက ႐ိုးတယ္၊ ႏွိမ့္ခ်တယ္။ ဆရာႀကီးလုပ္ၿပီး မသင္ဘူး။ ေန႔ခင္း ဆိုင္းဘုတ္ေရး၊ ညဘက္ fine art ကို ႀကိဳးစားေလ့လာ ေရးဆြဲတယ္။ ကိုယ္က ေဘးက ထိုင္ၾကည့္တယ္။ စုတ္တံ ဝင္ေဆးတယ္။ ပိုတဲ့ေဆး ဝင္ႏိႈက္ေရးတယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ပန္းခ်ီကား drawing ေအာက္လိုင္း ေကာက္ေပးရင္း သိခ်င္တာေတြ ေမးရတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ျမင္ဆရာပဲ။ ခုေတာ့ သူပန္းခ်ီကားေတြ တရစပ္ ေရးေနတယ္။ သူလည္း ဝယ္လက္ေကာင္းေကာင္းရွိတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ သူ႔မိန္းမ အေပါက္ဆိုးလို႔ သူ႔ဆီ သြားမလည္တာ ၾကာၿပီ။

ဆရာဦးေက်ာ္ေဝကလည္း ျမင္ဆရာပါပဲ။ သိခ်င္တာေတြ ေမးရတယ္။ သူဆြဲေနရင္ ထိုင္ၾကည့္တယ္။ သူ႔လက္ရာေတြကေတာ့ အဆင့္ျမင့္ပါတယ္။ တႀကိမ္က ဆရာေတာ္တပါး ထိုင္ေနပံု ၅ ေပ အျမင့္ေလာက္ ဆြဲထားတာ လက္က အေၾကာေတြ အၿပိဳင္းၿပိဳင္းကို ေရးထားတာ အသက္ဝင္လြန္းလို႔ သြားကိုင္ၾကည့္မိေသးတယ္။

ေနာက္ၿပီး လူေပလူေတႀကီး၊ တပ္ၾကပ္ထြက္ ဦးျမင့္ေဆြ။ သူက မႏၱေလး ပန္းခ်ီေက်ာင္းထြက္။ တႏိုင္ငံလံုး လွည့္ၿပီး ေပေတေန၊ ဘုရားတန္ေဆာင္းမွာ ဗုဒၶဝင္ကားေတြ ေရးတယ္။ ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္တို႔ဆီေရာက္တယ္။ လက္ရာသိပ္ေကာင္းတယ္။ သေဘၤာေဆးနဲ႔ ကာလာရဲရဲ ေရးနည္းကို သူ႔ဆီက သင္ရတယ္။ သူေရးတဲ့ ဝင္းဦး ပံုတူဆိုရင္ က်ေနာ္ ကူးဆြဲဖူးတယ္။ သူသင္ေပးတဲ့အတိုင္း ထိုစဥ္က ကိုယ္အႀကိဳက္ဆံုး ထြန္းအိျႏၵာပံု ဆြဲဖူးတယ္။ နာဂစ္မွာ ေပ်ာက္သြားၿပီ။ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ ကြဲကြာသြားတာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္ကပဲ ယုဇနမွာ ဆံုးသြားလို႔ မဆံုလိုက္ရေတာ့ဘူး။ သူက ကက္ဆက္ကေလး တလံုးဝယ္ၿပီး တြံ႔ေတးသိန္းတန္ အေခြဖြင့္ၿပီး ပန္းခ်ီေရးတယ္။ အမ်ားဆံုးဖြင့္တဲ့သီခ်င္းက … ေဒါင္ေဒါင္ျမည္မွ အိုး … သံုးလြန္တင္မွႀကိဳး … ဆိုၿပီး လိုက္လည္း ဆိုေသးတယ္။

ေနာက္တေယာက္က ဟသၤာေမာင္ေမာင္ ပန္းခ်ီဆိုင္ပိုင္ရွင္ ကိုလွစိန္။ သူတို႔က ဟသၤာတက တက္လာလို႔ ဆိုင္နာမည္ ဟသၤာေမာင္ေမာင္ ျဖစ္သြားတာပဲ။ သူက ဆိုင္မကပ္ဘူး။ ပန္းခ်ီေရးလို႔ရတဲ့ ပိုက္ဆံ အခ်ိဳးက်လာယူၿပီး ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတာပဲ။ အသံုးအျဖဳန္းႀကီးတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေကာ္မာရွယ္ စီးပြားျဖစ္ ပန္းခ်ီသမားေတြ တေခတ္ ေကာင္းခဲ့တယ္။ ေဆးမႈတ္ဂန္းေတြပါ အသံုးျပဳၿပီး ႀကီးမားတဲ့ ဘီလ္ဘုတ္ႀကီးေတြ၊ ကုမၸဏီပိုင္ ကားေဘာ္ဒီမွာ ေရးဆြဲေပးရတာေတြ၊ ကုန္စည္ျပပြဲမွာ လိုက္ေရးတာေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ ေငြရႊင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း နမူနာပံုေရးလို႔ရတဲ့ ပိုက္ဆံနဲ႔ ဝယ္ထားတဲ့လက္စြပ္ကို ယူေပါင္ၿပီး ျပန္မေရြးတာကေန ကိုလွစိန္နဲ႔ ဆက္မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အခုျပန္ေတြ႔ေတာ့ ေကာ္မာရွယ္ လုပ္ငန္းထဲမွာ လုပ္ေနတုန္းပဲ။

ေကာ္မာရွယ္ကို ေရးတတ္လာေတာ့ ကိုလွစိန္ ေယာက္ဖ ကိုသန္းဦးနဲ႔အတူ ပန္းခ်ီကိုေဌးေအာင္ ဆီမွာ သူလက္ခံထားတဲ့ ေကာ္မာရွယ္ေတြ ေန႔စားနဲ႔ သြားေရးတယ္။ ပက္ပဆီတို႔၊ ဆဲဗင္းအပ္တို႔ ၁၀ ေပx၁၅ ေပ၊ ၁၂ ေပxေပ ၃၀ ႀကီးေတြအထိ ရန္ကုန္အႏွံ႔ လုိက္ေရးဖူးတယ္။ အပ္ထည္မရွိရင္ ႐ုပ္ရွင္ပိုစတာႀကီးေတြေရးတာကို ဝိုင္းကူတယ္။

သားေရတုေပၚ ပံုႏွိပ္ႏိုင္တဲ့ ဗိုင္နယ္လ္စက္ေတြ ဝင္လာေတာ့ ပိုစတာေရးတဲ့ေခတ္လည္း ေပ်ာက္တာပဲ။ ပညာမတတ္ေပမယ့္ ကိုသန္းဦးက အခုထိ ေကာ္မာရွယ္ပန္းခ်ီလိုင္းကိုပဲ ဆက္လုပ္ေနၿပီး လုပ္ငန္းေတာင္ ေတာ္ေတာ္ႀကီးက်ယ္ေနၿပီ။ တေလာက သူ႔ဆီသြားေတာ့ အလွကုန္ပစၥည္းေတြတင္တဲ့ ဖိုက္ဘာစင္ေတြ သိန္းဆယ္ခ်ီ၊ ရာခ်ီဖိုး လက္ခံၿပီး လုပ္ေနတာေတြ႔ေတာ့ ဝမ္းသာမိတယ္။ သူနဲ႔က ညီအစ္ကိုလို ခင္တာ။
ေနာက္တေယာက္က ေကမိုးကို။ သူလည္း fine art ပန္းခ်ီေရးၿပီး ရပ္တည္ေနႏိုင္တဲ့သူတေယာက္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အခု သူနဲ႔တြဲၿပီး အခန္းစုတ္တခန္းမွာ Kooe Art Studio ဆိုၿပီး လုပ္ထားတယ္။ အဲဒီမွာ ဆံုၾက၊ ေသာက္ၾက၊ သီခ်င္းေရးၾက၊ ဂစ္တာတီးၾက၊ ကဗ်ာေတြရြတ္ၾက၊ ရန္ျဖစ္ျပန္ခ်စ္ၾက၊ ပန္းခ်ီေတြေရးၾကနဲ႔ အသက္ေတာ့ ဝင္ေနတာပဲ။

ထပ္ၿပီး လိုရင္းခ်ဳပ္ရရင္ က်ေနာ္ကေတာ့ ေလာကဓံ အထုအေထာင္းေတြကို စိတ္ပ်က္ၿပီး ၁၉၉၇ မွာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈျဖစ္ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းပိတ္ေတာ့ ဦးဇင္းတဝါ ဝတ္၊ အဂၤလိပ္စာ၊ ဂ်ပန္စာ၊ ပိဋကတ္ အတိုအထြာေလ့လာ။ ေနာက္ေတာ့ လူျပန္ထြက္။ ၾကာေတာ့ အဂၤလိပ္စာ အနည္းအက်ဥ္းကလြဲရင္ က်န္တာေမ့ေပ်ာက္။

ေကမိုးကို၊ ဆရာ ဦးေက်ာ္မိုးသိမ္းတို႔နဲ႔ ဘဝကို ေပေတ အေလလိုက္ေနခဲ့တယ္။ (သူတို႔နဲ႔ ေနတုန္းက ပန္းခ်ီဆြဲၾကပံု ကေမာက္ကမကို အရင္က ပို႔စ္တင္ခဲ့ေသးတယ္)။ သိပ္မၾကာဘူး၊ ဦးဇင္း တႀကိမ္ထပ္ဝတ္၊ အေဝးသင္ တကၠသိုလ္ကို သိပၸံတြဲယူၿပီး သကၤန္းတဖားဖားနဲ႔တက္၊ တဖက္က ဘုန္းႀကီးစာဝါလိုက္၊ ၂ ဝါေနေတာ့လူထြက္၊ အယ္ဒီတာျဖစ္ၿပီး စာေပေလာက၊ မီဒီယာေလာကမွာ ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္ကေန ပညာသင္ဆုရလို႔ ပညာေတာ္သင္ထြက္လိုက္တာ ပန္းခ်ီက မေရးျဖစ္သေလာက္ပဲ။
ခ်င္းမိုင္တကၠသိုလ္မွာ ေက်ာင္းတက္ရင္း ခ်င္းမိုင္တကၠသိုလ္ ပန္းခ်ီျပတိုက္မွာ သြားသြားေငး။ အခ႐ိုက္လစ္နဲ႔ စမ္းေရးတဲ့ ပန္းခ်ီကားေလးေတြကေတာ့ တ႐ုတ္နဲ႔ မြန္ဂိုလီးယားက သူငယ္ခ်င္းေတြေတာင္းလို႔ ေပးလိုက္တယ္။ (ေရာင္းလည္း ဝယ္မယ့္သူမွ မရွိတာ …  )

ႏွစ္ေတြၾကာၿပီးမွ ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္၊ မိတ္ေဆြပန္းခ်ီဆရာေတြကို ကိုႏိုင္စြမ္း အကူအညီနဲ႔ ျပန္ရွာ။ ေသတဲ့သူကေသ၊ ဘဝပ်က္သူေတြကပ်က္၊ အရက္ဒဏ္ပိသူကပိ၊ အဆင္ေျပသူကေျပ၊ အသိုင္းအဝုိင္းအျပင္ဘက္ ေရာက္သူကေရာက္၊ အစံုပါပဲ။
ကိုယ္နဲ႔ ရင္ဘတ္တူသူေတြ ျပန္စုမိေတာ့ ပန္းခ်ီသမား ငယ္ျဖဴေတြ ၾကားမွာ က်ေနာ္လည္း ပန္းခ်ီသမား ေတာထြက္ႀကီး တဖန္ျဖစ္ရျခင္းပါပဲ။ ကိုေမာင္ေမာက္၊ သစ္ေနဆန္း၊ ဆရာခဲ၊ ကို႐ူပ၊ ကိုေဇာ္ေဇာ္၊ ကိုနန္းပန္ စသျဖင့္ ေဘာ္ဒါသစ္ေတြလည္း ထပ္ရေပါ့ေလ။
မိတ္ေဟာင္းမိတ္သစ္မ်ားႏွင့္ ဆံုကာ ျပန္လည္ လက္ေသြး (ခြက္ေသြးတာက ပိုမ်ား) ၿပီးေနာက္ အစဥ္အလာႀကီးတဲ့ Wile Eye မွာ လူသစ္အျဖစ္ ျပန္လည္ပါဝင္ျပသခြင့္ ရပါတယ္။ တႏွစ္စာ ကင္းဗတ္ကို ေကမိုးကိုနဲ႔စပ္ၿပီး (အေၾကြး) ဝယ္၊ ေဆးဗူးေတြလည္း ဝယ္၊ ပံုၾကမ္းေတြလည္း ျခစ္ေနပါေၾကာင္း။

သို႔ေသာ္လည္းတဲ့ … ပန္းခ်ီကားဆိုတာ စာေရးသလို ကြန္ျပဴတာရွိ႐ံုနဲ႔ တရႊစ္ရႊစ္ မလုပ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မုခစာအုပ္တြင္ မ်က္စိေနာက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါဟူ၍ …။

သင္ကာ @ ခက္ထန္

(ၿပီး)

Advertisements

Leave a comment

Filed under Art

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s