တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ ေရြးခ်ယ္ေရးမွာ ဘာေတြ ဦးစားေပးၾကမလဲ

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္စာရင္း ၾကည့္ေနသူမ်ား (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္/ ဧရာဝတီ)

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္စာရင္း ၾကည့္ေနသူမ်ား (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္/ ဧရာဝတီ)

နႏၵာဘုန္းျမင့္

တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြ အေနနဲ႔ အနာဂတ္ဘဝအတြက္ ေလွ်ာက္လမ္းဖို႔ ဘယ္တကၠသိုလ္ကို ေရြးခ်ယ္မလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ရင္ဆိုင္ရစၿမဲပါပဲ။ အခု တကၠသိုလ္ဝင္ခြင့္ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရး ပံုစံကို ၂၀၁၅ – ၂၀၁၆ မွာေျပာင္းလဲေတာ့မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား အဖို႔ အရင္နဲ႔ မတူတဲ့ အေျခအေန၊ ကြဲျပားတဲ့ အျမင္ေတြနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ လုပ္ေဆာင္ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အစဥ္အလာ ထံုးစံအရကေတာ့ တကၠသိုလ္ ဝင္တန္းကို အမွတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္ၾကရတဲ့ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား မ်ားဟာ ေဆးတကၠသိုလ္ ဝင္ခြင့္ရဖို႔ စိတ္ကူးယဥ္ၾကသလို ေဆြမ်ိဳး မိဘေတြကလည္း ေဆးတကၠသိုလ္ကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ ဖိအားေပးတာ၊ တိုက္တြန္းတာ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ေဆးတကၠသိုလ္ဟာ ေပၚျပဴလာအျဖစ္ဆံုး တကၠသိုလ္ အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့သလို၊ ဝင္ခြင့္အမွတ္လည္း အမ်ားဆံုး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ၂၀၀၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္ဟာ အခုအခါမွာ ေဆးတကၠသိုလ္ ထက္ေတာင္ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ တကၠသိုလ္အျဖစ္ ရပ္တည္ေနၿပီး ၀င္ခြင့္အမွတ္မွာလည္း ယခုအခါမွာ ေဆးတကၠသိုလ္ ထက္ေတာင္ ပိုၿပီး မ်ားေနခဲ့ပါတယ္။ ၀င္ေငြေကာင္းတဲ့ လုပ္ငန္းေတြမွာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္ဟာ လတ္တေလာ တကၠသိုလ္၀င္တန္းမွာ ဂုဏ္ထူး ၅ ဘာသာနဲ႔အထက္ ေအာင္ျမင္ထားတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ စိတ္ကူးယဥ္ၾကတဲ့ တကၠသိုလ္တခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား အေနနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ အနာဂတ္ကာလမွာ ၀င္ေငြေကာင္းတဲ့ လုပ္ငန္းေတြမွာ ေသခ်ာေပါက္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့ တကၠသိုလ္မ်ားကို တက္ေရာက္ခြင့္ ရရွိလုိၾကပါသလဲ …။ ဒါဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕ ခၽြတ္ခ်ံဳက်ေနတဲ့ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးတုိ႔ အပါအ၀င္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ရွားပါးမႈတို႔ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ဘြဲ႕ရရွိၿပီး လူငယ္မ်ားအေနနဲ႔ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ရွားပါးသလို ရရွိထားတဲ့ ဘြဲ႕လက္မွတ္ေတြက အနာဂတ္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းအတြက္ အေထာက္အကူ မေပးႏိုင္ဘူးလုိ႔ ယူဆလာၾကတဲ့အတြက္ ဘြဲ႕ရရွိၿပီးရင္ အလုပ္အကုိင္ ရရွိေစတဲ့ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္ေတြကို ေရြးခ်ယ္ တက္ေရာက္ၾကျခင္းဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုေက်ာ္ကေန စတင္ခဲ့တာ ဒီေန႔အထိ ျဖစ္ပါတယ္။

စစ္အာဏာရွင္ လက္ထက္မွာ စစ္တကၠသိုလ္ ေတြဟာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အထူးေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။ စစ္ဗိုလ္မ်ား အေနနဲ႔ အခြင့္ထူးခံ လူတန္းစားတရပ္ အေနနဲ႔ ရပ္တည္ႏိုင္တာေၾကာင့္ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီး လူငယ္ အမ်ားစုဟာ စစ္တကၠသိုလ္တက္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္ၾကတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။

ဒီလိုမ်ိဳး ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကေသာင္းကနင္းေတြ ျဖစ္ေစခဲ့တာကေတာ့ မဆလ အစိုးရတက္လာၿပီး မၾကာခင္ ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မူ၀ါဒ ေရးဆြဲခဲ့စဥ္က သိပၸံပညာကို ဦးစားေပးသင္ၾကားမယ္ ဆိုတဲ့မူ၀ါဒ တခု ပါ၀င္ခဲ့ရာက အစျပဳခဲ့ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ပညာေရးရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ဟာလည္း အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈကို အေထာက္အကူျပဳႏိုင္မယ့္ အတတ္ပညာနဲ႔ သိပၸံပညာကို ဦးစားေပး သင္ၾကားေလ့လာဖို႔ ဦးတည္ ေရးဆြဲခဲ့တာေၾကာင့္ ၀ိဇၨာ ပညာရပ္ေတြဟာ ေမွးမိွန္ ခဲ့သလို ျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ တကၠသိုလ္ေတြမွာ ေမဂ်ာစနစ္ကို ျပဌာန္းက်င့္သံုးခဲ့သလို၊ အသက္ေမြးေက်ာင္းမႈ တကၠသိုလ္ ေတြကိုလည္း သီးသန္႔ခြဲထုတ္ခဲ့ၿပီး တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္မွတ္နဲ႔ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရးကို က်င့္သံုး ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားမိဘအမ်ားစု ကိုယ္တိုင္က အနာဂတ္အတြက္ အာမခံခ်က္ အျပည့္အ၀ ေပးႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားတဲ့ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္ေတြနဲ႔ သိပၸံဘာသာတြဲ ေတြကိုသာယူဖို႔ စိတ္ညြတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ေရး၊ က်င့္၀တ္ပိုင္းႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈကို အေလးထားသင္ၾကားတဲ့ ၀ိဇၨာပညာရပ္ေတြဟာ ေနာက္တန္းသို႔ ေရာက္ရွိသြားသလို၊ တကၠသိုလ္ ၀င္တန္းမွာ ရမွတ္အနည္းဆံုးနဲ႔ ေအာင္ျမင္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားမ်ားကသာ သင္ၾကားခြင့္ရတဲ့ ပညာရပ္ေတြအျဖစ္ မ်က္ႏွာငယ္ခဲ့ရပါတယ္။

ဒီေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လူမႈဘ၀မွာ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ႏိုင္မႈ စြမ္းအားက်ဆင္းတာ၊ က်င့္၀တ္ပိုင္း အားနည္းတာ၊ ယဥ္ေက်းမႈကို တန္ဖုိးမထားတတ္တာ စတဲ့ ျပႆနာေတြဟာ မဆလ အစိုးရလက္ထက္က စၿပီး ၀ိဇၨာပညာရပ္ေတြကို ေနာက္တန္းကို တြန္းပို႔လုိက္ျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာရပ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္တကယ္မွာေတာ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးမွာ အသက္ေမြးေက်ာင္းမႈ ပညာေရး (Vocational Education) နဲ႔ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာကို ေပးတဲ့ ပညာေရး (Academic Education) ဆုိၿပီးရွိရာမွာ ဒီေန႔ ေခတ္စားေနတဲ့ ေဆးတကၠသိုလ္ အပါအ၀င္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈ တကၠသိုလ္အသီးသီးမွာ သင္ၾကားေနတဲ့ ပညာေရးကို Vocational Education လို႔ ေခၚဆိုၿပီး တကၠသိုလ္မွဘြဲ႕ရရွိပါက သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းနယ္ပယ္သို႔သာ ၀င္ေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ရန္ အဓိက ရည္ရြယ္ကာ သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးေသာ ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ပါတယ္။

အသိပညာ၊ အတတ္ပညာတို႔ကို ေပးတဲ့ ပညာေရး (Academic Education) ကေတာ့ ၀ိဇၹာ၊ သိပံၸ ပညာရပ္ေတြကို သင္ၾကား ေပးတဲ့ တကၠသိုလ္မ်ားျဖစ္ကာ အထူးသျဖင့္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ေရး၊ က်င့္၀တ္နဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးေဗဒေတြကို အဓိက ေတြးေခၚႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးတဲ့ ပညာေရး စနစ္ကို ဆိုလိုပါတယ္။

ဒီတကၠသိုလ္ ပညာေရးကေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္ကို တုိက္႐ိုက္၀င္ေရာက္ႏိုင္ဖို႔ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ လုပ္ငန္းခြင္ကို ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္တဲ့ အခါမွာ သြယ္၀ိုက္တဲ့ နည္းနဲ႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္ေစမယ့္ ပညာေရးမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ကို တိုက္႐ိုက္ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ ႏိုင္မယ္လို႔ အာမခံခ်က္ ေပးထားျခင္းမ်ိဳး မရွိေပမယ့္လည္း ဘယ္လို လုပ္ငန္းခြင္ကိုမဆို ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ႏိုင္မယ့္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ေရး၊ က်င့္၀တ္၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ေတြကို သင္ၾကား ေလ့က်င့္ေပးျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကၠသိုလ္ ၀င္တန္းကို ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ အနာဂတ္ကို ေလွ်ာက္လွမ္းၾကမယ့္ လူငယ္ေတြအတြက္ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္ေတြဟာ အနာဂတ္အတြက္ အာမခံခ်က္ အျပည့္အ၀ေပးသလို အသိပညာ၊ အတတ္ ပညာေတြကို သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးတဲ့ Academic University ဟာလည္း အနာဂတ္အတြက္ အာမခံခ်က္ အျပည့္ရွိတယ္ဆိုတာကို အခုလို ပြင့္လင္းလာတဲ့ ေခတ္မွာ သိနားလည္ဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။

မၾကာမမွာျပဌာန္းအတည္ျပဳေတာ့မယ့္ ပညာေရးမူၾကမ္းမွာ အမွတ္နဲ႔ တကၠသိုလ္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ စနစ္အစား ႏွစ္သက္ရာ တကၠသိုလ္ကို တက္ေရာက္ခြင့္ ျပဳေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ စနစ္အရ ၂၀၁၅ – ၁၆ ပညာသင္ႏွစ္မွာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္မယ္လို႔ သိရၿပီး အဲဒီလုိ ႏွစ္သက္ရာ တကၠသိုလ္ကုိ တက္ေရာက္ခြင့္ ရလာတဲ့အခါမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ေရြးခ်ယ္တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ မိဘေဆြမ်ိဳးေတြရဲ႕ ဖိအားေပး ေရြးခ်ယ္ခိုင္းတာမ်ိဳးမွ ကင္းေ၀း ဖုိ႔လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။

အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္ေတြဟာလည္း ႏုိင္ငံအတြက္ အေရးႀကီးသလို၊ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ေရး အတြက္ အဓိက ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ေပးတဲ့ Academic Education ေတြဟာလည္း ႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရးမွာ အေရးႀကီးတယ္ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း သိနားလည္ဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အတတ္ပညာေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ တတ္ကၽြမ္းေနပါေစ ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ေရးနဲ႔ က်င့္၀တ္ပိုင္း အားနည္းေနမယ္ ဆုိရင္ ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ လွပႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အတတ္ပညာ မ်ားကိုသာ အဓိကထား သင္ၾကားတဲ့ အသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းသင္ ပညာေရးမ်ားမွာ ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ေရးနဲ႔ က်င့္၀တ္ပိုင္းကို သိနားလည္ေစဖို႔ ထည့္သြင္း စဥ္းစားေပးဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။

ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္နဲ႔ သက္ဆိုင္သလို၊ အဆုိပါ ေျပာင္းလဲမႈဟာ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာ၊ မိဘ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ေလးဘက္စလံုး အခ်ိဳးညီညီ လုိက္ပါေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႔ လြန္စြာမွ လုိအပ္တယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုပါတယ္။

(ဧရာဝတီတြင္ ေဖာ္ျပၿပီး)

Advertisements

Leave a comment

Filed under Education, Nandar Phone Myint

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s