နိစၥဓူဝထဲက လက္ဖ်စ္တတြတ္မ်ား

ဒီအေဆာင္ကို ေျပာင္းလာကတည္းက မနက္မနက္ဆို ကေလးေလးေတြရဲ႕ အာေခါင္းျခစ္ ငိုသံ၊ အသံစူးစူး ဟစ္ေအာ္သံေတြ စႏၵယားေပၚ ေၾကာင္ေလွ်ာက္သလို ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဟိန္းထြက္ေနၿပီး အဲဒီအသံေလးေတြဟာပဲ ႏိႈးစက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ လူမေနတဲ့ အိမ္လြတ္ႀကီးရဲ႕ တၿခံေက်ာ္က မူႀကိဳေက်ာင္းက ကေလးေလးေတြ အသံပါ။ အသစ္ေရာက္သူေတြက ေအာ္ဟစ္ က်ံဳးၿပီး ငိုတယ္၊ ေရာက္ႏွင့္ၿပီး ကေလးေတြ သန္ရာသန္ရာေဆာ့ၿပီး ကေလးပီပီ အဓိပၸာယ္မဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေအာ္ဟစ္ၾကတယ္။ သူတို႔ေလးေတြက အေကာင္ေသးသေလာက္ အသံစူးတယ္။

သူတို႔ စတင္ ေအာ္ဟစ္ေနၿပီဆို ၈ နာရီခြဲတာ ေသခ်ာၿပီ။ ကိုယ္လည္း ဖ်တ္ကနဲ အိပ္ယာက ႏိုးလာၿပီ။ အသံေတြ တိတ္သြားၿပီဆို မူႀကိဳဆရာ၊ ဆရာမ မိသားစုက ကေလးေတြကုိ အိမ္ေပၚ သိမ္းစု ေခၚသြားတယ္ဆိုတာ ေသခ်ာၿပီ။ ကိုယ္လည္း အလုပ္သြားဖို႔ လူးလဲ ထရၿပီ။ ဒီလို အသားက်လာတာ တႏွစ္နီးပါးရွိေတာ့မယ္။

ဒါေပမယ့္ ၿပီးခဲ့တဲ့ လကစလို႔ မနက္ခင္းဟာ တခုခုလိုေနတယ္။ ဟာတာတာ ျဖစ္ေနတယ္။ ၄ ရက္၊ ၅ ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ သတိထားမိၿပီ။ ကေလးေလးေတြရဲ႕ စူးရွ ေအာ္ဟစ္သံေတြ မၾကားေတာ့ပါလား။ ဆလိုက္တံခါးကို အသာတြန္းၿပီး တၿခံေက်ာ္ကို ေခ်ာင္းၾကည့္တယ္။ ေလွ်ာစီးတဲ့ ခံုေတြ၊ ကေလးေတြ တက္ေဆာ့ဖို႔ ကုလားအုတ္႐ုပ္၊ ဆီးေဆာေလးေတြဟာ ၿငိမ္သက္လို႔။

မူႀကိဳေက်ာင္း ပိတ္ထားလိုက္တာ ေသခ်ာၿပီ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာေတာ့ ဘာသာစကား မေပါက္တာေၾကာင့္ေရာ၊ မစပ္စုခ်င္တာေရာမို႔ မေမးၾကည့္ျဖစ္ဘူး။

မနက္ခင္းတိုင္းဟာ အခု တလေက်ာ္ ၾကာတဲ့အထိ တခုခု လိုေနသလိုပဲ။

* * * * *

ညေန အလုပ္ကအျပန္ ေစ်းတန္းကေလးကို ျဖတ္တဲ့အခါ ပလက္ေဖာင္းရင္ျပင္က်ယ္ထဲက သစ္ပင္ရိပ္တခုခုေအာက္မွာ ကိုယ္ခႏၶာ သိပ္မေကာင္းတဲ့ ပိန္ေညာင္ေညာင္ အဖိုးႀကီးကို ေတြ႔စၿမဲ။

ကိုယ္လည္း စားစရာ ေသာက္စရာေတြ ဝယ္လာၿပီးရင္ ပိုေနတဲ့ အေၾကြေတြကို သူ႔ကို တ႐ုိတေသ ေပးခဲ့စၿမဲ။ ထိုင္းပိုက္ဆံ အေၾကြေစ့ေတြက အလုပ္ပိုလို႔ အမ်ားအားျဖင့္ အခန္းမွာပဲ ခြက္တလံုးထဲ ထည့္ထည့္ထားတတ္တာ မ်ားတယ္။ တခါတေလ အျပင္ထြက္ရင္ အေၾကြတဆုပ္ႏိႈက္ခဲ့ၿပီး အဲဒီအဖိုးႀကီးကို ေတြ႔တဲ့အခါ ထမင္း ၂ ႏွပ္စာဖိုးေလာက္ ေပးပစ္ခဲ့စၿမဲပဲ။ ေပးတိုင္း ေပးတိုင္း သူက လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာၿမဲ။

သူဝတ္ထားတဲ့ အဝတ္ညစ္ညစ္နဲ႔ ဖိနပ္ေပစုတ္စုတ္ကို ၾကည့္ၿပီး ဒီတခါ ကိုယ္သိပ္မစီးျဖစ္တဲ့ ေဝါ့ကင္း႐ူးကို ေပးမယ္လို႔ ေတးထားတယ္။ သူက ပလက္ေဖာင္းမွာ အိပ္တာဆိုေတာ့ မနက္မွာ အရမ္းေအးတယ္၊ အေႏြးထည္လည္း ေပးမယ္ စိတ္ကူးထားတယ္။

ဒါေပမယ့္ အဲလို ေပးမလို႔ရည္ရြယ္ကတည္းက အဲဒီ ဝန္းက်င္မွာ မေတြ႔ေတာ့တာ ခုထိပဲ။ ေျခသလံုးအိမ္တိုင္ တခ်ိဳ႕လည္း အဲဒီနားမွာ ရွိေတာ့ သူပါေရာၿပီး ေမာင္းထုတ္ခံရေလသလား။

အေၾကြတခ်ိဳ႕ေတာ့ အိတ္ထဲ အၿမဲေဆာင္ထားဆဲ …။

* * * * * *

အဲဒီတဝိုက္မွာ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္သူ ေနာက္တေယာက္ရွိေသးတယ္။ အသက္ ၂၀ ေလာက္ရွိမယ္။ ဉာဏ္ရည္ မမီဘူး၊ လူႀကီးက မတရား ဝသေလာက္၊ ဦးေခါင္းက ေသးေသးေလး၊ မ်က္လံုးက ပြင့္တယ္ဆို႐ံုေလး။ စကားက ေလလံုးမကြဲ။

အစက ျမဴနီစပယ္လိုလို ေအာ္လံတလံုး လြယ္ထားေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ညေစ်းမွာ ခြက္ကေလးခ် အားလ်ားေမွာက္ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ေတာင္းတယ္။ ေန႔လည္ေန႔ခင္းဆို သစ္ပင္ရိပ္မွာ သိုးေနေအာင္ အိပ္တယ္၊ မအိပ္ရင္ ႀကိဳးနဲ႔ စလြယ္သိုင္းထားတဲ့ ေရဒီယိုကို ဖြင့္ၿပီး သီးခ်င္းနားေထာင္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ အစက သူ႔ကို အေၾကြေလးဘာေလး ထည့္တယ္။

သူက အဲဒီနားက ေျခသလံုးအိမ္တိုင္း အရက္ေဖာေဖာေနတဲ့ သူေတြနဲ႔ေပါင္းတယ္။ တေလာက အဲဒီအရက္သမားေတြက သူ႔ကို စီးကရက္ တိုက္တယ္။ ခုတေလာ ဒင္းက ပိုက္ဆံ မေတာင္းတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ စီးကရက္ လက္ၾကားညွပ္လို႔။

ဒင္းေတာ့ ခက္ေသးတယ္လို႔ ေတြးမိတယ္။

* * * * * *

ညေနတိုင္း ကိုယ့္အေဆာင္နားက ထြက္ထြက္လာတတ္တဲ့ အန္တီႀကီး တေယာက္လည္း ရွိေသးတယ္။ သူက အၿမဲ မ်က္ႏွာမွာ ႏွာေခါင္းကာ Mask တပ္ထားတယ္။ ခ်င္းမိုင္ေျမာက္ပိုင္း ႐ိုးရာ ထမီကို အၿမဲဝတ္တယ္။ ေရဗူး ၃ ဗူးကို ေရွ႕မွာ အၿမဲပိုက္ထားတယ္။ ၾကည့္ရတာ ထမင္းခ်က္၊ သို႔မဟုတ္ အိမ္အကူ၊ သို႔မဟုတ္ သူေဌးအိမ္မွာ နာမက်န္းသူကို ျပဳစုသူ ျဖစ္မယ္။

သူ႔ကိုလည္း မေတြ႔ေတာ့တာ တလေလာက္ရွိၿပီ။

* * * * * *

ညာ ေျခတဖက္က နိမ့္ေနလို႔ ဖိနပ္ကို ခြာအထူႀကီး စပယ္ရွယ္ေအာ္ဒါ မွာစီးတဲ့ အေနာက္တိုင္းသား အၿငိမ္းစား အဖိုးႀကီးတေယာက္လည္း အေဆာင္နားမွာ ရွိတယ္။ တုတ္ေကာက္တေခ်ာင္းနဲ႔ မနက္စာ၊ ေန႔လည္စာ၊ ညေနစာေတြကို အျပင္မွာ ထြက္စားတယ္။

အမ်ားအားျဖင့္ ေန႔လည္ေလာက္မွာ သူ႔ကို အနီးက ဘားေတြမွာ ျမင္ရင္ ဘီယာ စေသာက္ေနၿပီ။ သူ႔မွာ တဖက္ခြာထူ၊ တဖက္ခြာနိမ့္ ဖိနပ္ ႏွစ္ရံ အလဲအလွယ္စီးတာေတြ႔တယ္။ တခါတေလ ႏိုင္ငံေတာ္ အလံမ်ိဳးစံု ကပ္ထားတဲ့ ဂ်င္းေဘာင္းဘီနဲ႔ ထြက္ခ်လာေလ့ရွိတယ္။

မူးၿပီးဆို သူက အသံက်ယ္တယ္။ ေျခဒရြတ္တိုက္နဲ႔ ေစာေစာစီးစီး ဘီယာမူးတုန္းပဲ။

* * * * * *

ေဘးခန္းမွာ အာက်ယ္က်ယ္နဲ႔ ထိုင္းေျမာက္ပိုင္းသူ တေယာက္ ေနတယ္။ ထိုင္းကရင္မလို႔ ထင္တယ္။ မနက္လင္းအားႀကီး ၃ နာရီေလာက္ဆို သူ႔အခန္းကို လူျဖဴေတြ ပါပါလာတယ္။ မူးမူးနဲ႔ ေအာ္ဟစ္တဲ့အခါလည္း ရွိတယ္။ နံရံကို ကုတင္ လာလာေဆာင့္လို႔ နားပိတ္ အိပ္ရတဲ့ အခါလည္း ရွိတယ္။

ပထမ တပတ္မွာ တေယာက္၊ ေနာက္တပတ္မွာ တေယာက္၊ ေနာက္တပတ္မွာက် တေယာက္။ သူက အခ်ိန္ပိုင္း မယား အလုပ္လုပ္တဲ့သူလို႔ ရိပ္မိလာတယ္။

တခါက မူးမူးနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္ၿပီး ရင္ပူလို႔ ေရေသာက္မယ္ လုပ္ေတာ့ ေရကမရွိ။ မနက္က ၄ နာရီခြဲ။ ဒါနဲ႔ တိုက္ေရွ႕မွာ ေသာက္ေရ ထထည့္တယ္။ ေဆးဆိုးပန္း႐ိုက္ မ်က္ႏွာနဲ႔ ေၾကာင္မလို ေျခသံေဖာ့နင္းၿပီး အေဆာင္ေရွ႕က ဟိုတယ္ကို လူမရွိတဲ့ ဘားေပါက္က တဆင့္ ဝင္သြားတာ ဘြားကနဲေတြ႔တယ္။ သူကလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ၾကည့္လို႔။

အရင္လကေတာ့ သူနဲ႔ လိုက္အိပ္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားသား ခပ္ငယ္ငယ္ကို ေတြ႔တယ္။ တမနက္မွာ တံခါးကို အျပင္က တဒုန္းဒုန္းထုၿပီး သူ႔ကင္မရာ ေမ့က်န္ခဲ့တယ္ဆိုၿပီး ေအာ္ဟစ္ေနတာ ကမာၻပ်က္မတတ္ဘဲ။

အဲဒီေန႔ကစၿပီး အဲဒီမိန္းမကို ဒီအေဆာင္မွာ မေတြ႔ရေတာ့ဘူး။

* * * * *

ဒါေပမယ့္ အေဖ ဘယ္သူလဲ မျမင္ဖူးေပေသာ္လည္း ထိုင္းနဲ႔ အျဖဴစပ္ ကေလးႏွစ္ေယာက္ကို ေက်ာင္းပို႔ ေက်ာင္းႀကိဳလုပ္ေနတဲ့ ထိုင္းမိန္းမ ခပ္ငယ္ငယ္ကေတာ့ ည ၁၁ ေလာက္ဆို မိတ္ကပ္ေတြနဲ႔ အျပင္ထြက္ေနဆဲပဲ။

အေဆာင္ရဲ႕ ဟိုဘက္ ေထာင့္စြန္းက တကုိယ္တည္း လူပ်ိဳႀကီး ကာယဗလေမာင္ကေတာ့ ေငါင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ ဝရံတာမွာ ဟိုေငးဒီေငး လုပ္ဆဲပဲ။

အခန္းမ်က္ေစာင္းထိုးက ပိန္ေသးေသး စပိန္ႏိုင္ငံသားကလည္း ညည မူးမူးနဲ႔ လက္ပ္ေတာ့ပ္ပိုက္ ထြက္လာၿပီး ေကာ္နက္ရွင္ စမ္းေနတဲ့ ကိုယ့္ကို ေတြ႔တာနဲ႔ ေရွာင္သြားေနဆဲပဲ။ တခါက မူးၿပီး သူ႔ကို ရစ္ထားလို႔။ သူက ကြန္ျပဴတာ သမားမို႔ သူ႔ေၾကာင့္ အင္တာနက္ ေႏွးတယ္ ထင္လို႔ ရစ္လိုက္တယ္။ ေဆးမွင္ေတြနဲ႔ သူ႔ထက္ ျမင့္ၿပီး လူမိုက္႐ုပ္ေပါက္ေနဟန္ တူတဲ့ ကိုယ့္ကို သူက လန္႔ေနဆဲပဲ။

ေျခတလွမ္း ကုေဋတသန္းနဲ႔ အေဆာင္ေဘး အိမ္က အပ်ိဳႀကီးကလည္း ညေနဆို လက္ေနာက္ပစ္ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ေတြ႔ကရာ ရပ္ကြက္ထဲက မိန္းမေတြ အတင္းေျပာဖို႔ သားေကာင္ရွာေနဆဲပဲ။

* * * * * *

ကိုယ္လည္း အလုပ္က ျပန္၊ အခန္းတံခါးပိတ္၊ အိတ္ကို ပစ္ခ်၊ အမိႈက္ပစ္၊ ေရခ်ိဳး၊ ကုတင္ေပၚမွာ ထိုင္ ကြန္ျပဴတာဖြင့္၊ ဒီကုတင္ေပၚပဲ လွဲအိပ္၊ ဒီကုတင္ေပၚမွာပဲ ထမင္းထိုင္စား၊ မနက္ျပန္ထ အလုပ္သြား၊ ဒီေခြးသြားစိတ္ သံသရာမွာ လည္ေနတုန္းပဲ။

လည္ေနရင္း ကိုယ္ဟာလည္း ဒီရပ္ကြက္ကေလးရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္လာ။ ျမင္ေနက်ေတြကို မွတ္သားမိလာ။ တခါမွ ႏႈတ္မဆက္ေပမယ့္ မ်က္ႏွာခ်င္း က်က္မိလာ။

ဒါေပမယ့္ မၾကာခင္ တေန႔ေတာ့ ကိုယ္လည္း ဒီေနရာက ေပ်ာက္ကြယ္ရမယ္ မဟုတ္လား။ တခါတခါ အေဆာင္ေျခရင္းမွာ ဥၾသေတြ တြန္ရင္၊ ဂ်ိဴးေတြကူရင္ ရင္ထဲမွာ လြမ္းစရာေတြ ဖိတ္ဖိတ္က်လာတယ္။

ကိုယ္လည္း ေလာကသစ္ တခုကို ကူးရဦးမွာပါပဲလား။ သူတို႔ကေရာ ပဲ့ထြက္သြားေသာ ျမင္ကြင္းတခုကို သတိရေနၾကဦးမလား။

* * * * * *

သင္ကာ

Advertisements

3 Comments

Filed under Essay

3 responses to “နိစၥဓူဝထဲက လက္ဖ်စ္တတြတ္မ်ား

  1. larscuzner

    Hi, my name is Lars, I am trying to contact you in regards to the paper: Commoditization of Culture and Tourism Development in an Ethnic Community. I couldn’t find a contact link so I will try this. You can remove this comment but it would be great if you contacted me so I can explain our interest in your paper.

  2. Pingback: နိစၥဓူဝထဲက လက္ဖ်စ္တတြတ္မ်ား | yewinhtetjournalistmyanmar

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s