Letbadaung Tika

19cruel_oppression

လက္ပံေတာင္း ဋီကာ …

၁) သံဃာမ်ား ထိခိုက္ နစ္နာရျခင္းအေပၚ စိတ္ႏွလံုး မသာယာ၊ ညွိဳးႏြမ္းၾကေသာ ျပည္သူအမ်ား။ ထိုခံစားခ်က္ကို ေဖာ္ထုတ္သူလည္း ေဖာ္၊ ၿမိဳသိပ္၍ ကူညီသူလည္း ကူညီ။ မျမင္ဝံ့ဝံ့ ျမင္ဝံ့့ဝံ့ ျဖစ္သျဖင့္ ေဖ့စ္ဘုတ္မွာ ငါ့ေဝါလ္ေပၚ ဘယ္သူမ်ား လာ tag မတုန္းဟု ရင္တထိတ္ထိတ္ျဖင့္ စိတ္လက္ မခ်မ္းသာသည့္ အေျခ ခံစားေနရသူမ်ား (ဒါကေတာ့ အမ်ားစုေပါ့၊ ကိုယ္ေတာင္ မၾကည့္ရက္ေတာ့လို႔ တကြက္ေက်ာ္ေက်ာ္ၿပီး ၾကည့္ေနမိတယ္)

၂) အမိန္႔ေပးလို႔ လုပ္ရတာ၊ ကိုယ္စီးတဲ့ျမင္း အထီးမွန္း အမမွန္းမသိ၊ “ခ်စ္သမွ်ကို မဟုတ္ဘဲ” … “ပစ္သမွ်ကို ပတ္ပ်ိဳး” နဲ႔ “သမုတိအတြက္ ငဝက္က ဒဏ္ခံ” ေနရေသာ ပုလိပ္အဖြဲ႔ (သူတို႔ကလည္း ျဗဟၼာႀကီး ဦးေခါင္း ပိုက္မိသလို အီလည္လည္)

၃) အနာလည္း မသိ၊ ေဆးလည္း မရွိဘဲ “အထက္လည္း ေၾကာက္ရ၊ ေအာက္ကလည္း ဆြ” ႏွင့္ ၾကားညပ္ၿပီး ဟိုဒင္းကေလး ႀကိဳးတုပ္အ႐ိုက္ခံသလို ျဖစ္ေနေသာ ဓာတု ဗိေႏၷာဆရာမ်ား (မံုရြာက မကုတတ္၊ မန္းေလး ဆရာဝန္ႀကီးကေတာ့ ဒီအနာမ်ိဳး သူတို႔ မကုဖူးပါ … တဲ့)

၄) ကုလားအေရး ဓားမေသြးဘူး ဆိုေပမယ့္ တ႐ုတ္အေရး ဘုန္းႀကီးပါ မီးေသြးလုပ္ပစ္တဲ့အခါ ငါတို႔အေပၚဝဲေနတာ တကယ္က ဘာႀကီးတုန္းဟု သိျမင္ကာ ျပည္သူအခ်င္းခ်င္းဟု ႐ိုင္ပင္းေဖာ္ရေသာ တေျမတည္းေန ဘာသာျခားမ်ား (ေအာက္ေျခ အာဏာပိုင္ေတြ စည္းေဘာင္လြတ္ရင္ သမၼတေတာင္ မကယ္ႏိုင္)

၅) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ဝင္စားသလိုလို၊ အခ်ဳပ္ကားေပၚ တက္ခ်င္လို႔ ေဒါသထြက္ျပ သလိုလိုနဲ႔ ခုန္ဆြခုန္ဆြ ျပဳပါေသာ္လည္း ဘယ္သူမွ လူရာမသြင္းသည့္ ခါေတာ္မီ ဆရာေလးမ်ား (ဗီဒီအို ဖုတိတ္တခ်ိဳ႕ ႐ႈပါကုန္၊ ပို႔စ္ ေမာ္ဒန္စာေရးဆရာမ်ားကား ပို႔စ္ ေမာ္ဒန္ ဆႏၵျပနည္း မတတ္ဟု ကြ်ႏ္ုပ္က ေကာက္ခ်က္ဆြဲေပသည္)

၆) အေပၚယံ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားဟာ “ထမီကြ်တ္၍ လႊတ္လိုက္သည္” ဆိုေပမယ့္ ေနာက္ျပန္လွည့္မည့္ အေရး စိတ္မေအး ျဖစ္ေနရသည့္ ေရွ႕ေနာက္ေမွ်ာ္ျမင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား (အခ်ိဳ႕ကလည္း “ေရွ႕ ဘယ္တုန္းက တိုးထားလို႔တုန္း” ဟု ဘုေတာၾကသည္ တမံု႔)

၇) “လက္ပံေတာင္းမွသည္ ဦးပိုင္ဆီသို႔” ျဖစ္လာေတာ့ ဒီဇင္ဘာမွာ ႏွာေစးသြားၾကကုန္ေသာ စီးပြားေရးသမားမ်ား (အပူပါကန္လို႔ အသံမထြက္ၾကေတာ့ဘူးတဲ့)

၈) ေနရင္းထိုင္ရင္း ဗိုက္အငွားနဲ႔ ဓားထိုးခံရသူမ်ား၊ ဓားခုတ္ရာ လက္လွ်ိဳခံသူမ်ား၊ ထိုအထဲတြင္ ေမာင္မင္း နင္က သာ၍ “အငွား ဝက္သိုး လိုက္ရသူမ်ား” (အခ်ိဳ႕လည္း ဓားထိုးမခံရေကာင္းလားဟု အဆဲခံၾကရသည္ ဟူသတတ္)

၉) ကင္မရာသိ၊ ကမာၻသိ ျဖစ္ေနတာကို ပ်ားရည္နဲ႔ ဝမ္းခ်ဖို႔ ႀကိဳးစားၿပီး “အေပါစား မိတ္ကပ္မ်ားႏွင့္ ညဥ့္ငွက္” ဆိုတာလို လုပ္ဖို႔ အေပါစား မိတ္ကပ္ေတြ လိုက္လိမ္းေပးဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ အြန္လိုင္းေပၚက ပံုရိပ္ေဖ်ာက္ေနမႈမ်ား (မီဒီယာေတြ ေျမွာက္ေပးေနတာ၊ “ေဟ့ ဘယ္သူေျပာလဲ … နာမည္ထည့္ပါလားကြ”၊ ဓာတ္ပံုႀကီးနဲ႔တကြ တင္တာေတာင္ “ေသခ်ာ မသိဘဲနဲ႔” ဟု ဆင္ေျခကန္သူေတြက တသြယ္ဟူ၏)

၁၀) မည္သို႔ လုပ္လိုက္သည္ကို မသိသျဖင့္ “လက္ပံေတာင္းျပန္ ဓာတ္မီးလွ်ံ” သိုင္းဝတၳဳ ၁၂ တြဲကို ေရွ႕စာမ်က္ႏွာက ျပန္ဖတ္ေနရေသာ သမၼတ႐ံုး (ထုတ္ျပန္-ပယ္ဖ်က္-ခပ္တည္တည္ေနေသာ အိေျႏၵႀကီးသည့္႐ံုးဟု အႏြတၱသညာ တပ္ေသာ္လည္း ရ၏)

၁၁) ကိုယ္ကိုယ့္ကို ဘာျဖစ္ၿပီး ဘယ္စနစ္၊ ဘယ္ေခတ္မ်ား ေရာက္ေနပါလိမ့္သနည္းဟု ေတြးေတာေနၾကကုန္ေသာ အတြင္းေန အျပင္ေအာင္း၊ အင္တာနက္ေဇာင္း မက်န္ (ေခတ္စားတဲ့ စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ … အဟမ္း … သန္း ၆၀ ေသာ) ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူအမ်ား …

ဣတိ တသၼာ – ထို႔ေၾကာင့္၊ တြံ – သင္သည္ တခုခုေသာ အမ်ိဳးအစားထဲ၌ ပါဝင္ေနသည္ဟု၊ ဂဏွာဟိ – မွတ္ေလေလာ့။

သင္ကာ
ေဟမႏၲ၊ ေခတ္ကာလ ၂၀၁၂

Advertisements

Leave a comment

Filed under Article, Development, Environment, Environmentalism

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s