ကိုေရႊ

Breaking Bad’s Walter White illustrated by David Delahunty

လူပံုေအးေအးႏွင့္ “ေျပာ့ေျပာ့ေလးႏွင့္ နံတဲ့ ေၾကာင္ေခ်း” ဟု ဆိုရေလာက္ေအာင္ ေပေသာ၊ ေတေသာ၊ ေပြေသာ သူမ်ားအေၾကာင္း ၾကားျမင္သိရလွ်င္ ေမာင္ဘုန္းကား ကိုေရႊကို သတိရ၏။ အဘယ္မွ် ေပေသာ၊ ေတေသာ၊ ေပြေသာ ဟူမူကား ကိုေရႊေသသည္မွာ ယခုမွ ေရတြက္ေသာ္ ၁၃ ႏွစ္ ေက်ာ္ေခ်ၿပီ။

သူသည္ တြံေတးသား ျဖစ္သည္။ ေမာင္ဘုန္းႏွင့္ ပန္းခ်ီပိုစတာအဖြဲ႔၌ ဆံုစဥ္က ကိုေရႊ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ ဝန္းက်င္ ရွိမည္။ ကိုေရႊသည္ ႐ုပ္ရွင္ပိုစတာႀကီးမ်ားအတြက္ ေဘာင္ေခြ၊ ေဘာင္က်က္၊ ခံေဆးသုတ္၊ ပိုစတာအေဟာင္းႀကီးမ်ားကို ေရေလွ်ာ္၊ ေဘာင္ျဖဳတ္ စသည့္ လက္သမား မက်တက် အလုပ္မ်ားသာမက ကိုေဌးသားသမီးမ်ား ေက်ာင္းႀကိဳ ေက်ာင္းပို႔ လက္တိုလက္ေတာင္းကိုပါ လုပ္၏။

လူပံုပိန္ပိန္၊ ဆံပင္ပံုက ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္တြင္ ေဘးႏွစ္ဘက္ကို ပါးပါးညွပ္၊ ေနာက္က နည္းနည္းအရွည္ႏွင့္ ေခတ္ပံုစံလိုလို ထင္ရသည္။ ဆိုးေတေပခဲ့သည့္တိုင္ ကိုေရႊ႕ ႐ုပ္သည္ လူေခ်ာဟု အကဲဖမ္းႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ပန္းခ်ီတဖြဲ႔လံုး၌ ေမာင္ဘုန္း၊ ပန္းခ်ီအဖြဲ႔ပိုင္ရွင္ ကိုေဌးသားႏွစ္ေကာင္ လူပ်ိဳေပါက္ေတြကအစ မိန္းမစြံရာတြင္ ကိုေရႊကို ဘာေဆးရွိသည္ မသိဟု အထင္ႀကီးၾကသည္ အထိပင္။

သို႔စဥ္တိုင္ ပုဆိုးေပစုတ္၊ စြပ္က်ယ္အက်ႌကို ျဖဴလႊေနေအာင္ ေလွ်ာ္ဖြတ္ဝတ္လ်က္၊ လက္ေမာင္းပိန္ပိန္တြင္ ေဆးမွင္ထိုး၊ ေဆးလိပ္တို ခဲကာ ကိုေဌး ပန္းခ်ီတိုက္ေရွ႕ လမ္းမေဘးတြင္ ေခြ်းတလံုးလံုး လုပ္ေနေသာ ကိုေရႊကား လူဆိုးလူေပတေယာက္ဟု မည္သူမွ် ထင္မည္မဟုတ္ေပ။

ကိုေရႊကား မည္မွ် ဆိုးေပေတ မိုက္သနည္း။

ကိုေဌးက အၿမဲေျပာ၏။ “ဒီေကာင္ ၁၄ ႏွစ္သားကတည္း ရန္ကုန္ျမစ္ ကုန္တင္ေမာ္ေတာ္ေတြမွာ ေလွ်ာက္လိုက္ၿပီး အဲဒီတုန္းက ဂႏိုက် (ကာလသားေရာဂါ ျဖစ္) လို႔ ငါကုထားရတာ” ဟူ၍ ျဖစ္၏။

လူဝသေလာက္ ပန္းခ်ီစာလံုးေရးရာတြင္ သူမတူ ထူးခြ်န္လွေသာ ဦးတုတ္ကမူ တမ်ိဳးေျပာ၏ “ဒီေကာင္ အင္မတန္ မိုက္တာ၊ ေသြးမနည္းဘူး။ တခါက ႐ုပ္ရွင္႐ံုေရွ႕ အမ်ားနဲ႔ တေယာက္ ႐ိုက္ပြဲျဖစ္တာ။ ဟိုေကာင္ေတြ ဝိုင္း႐ိုက္တာ ဒီေကာင္ လဲလည္း ျပန္ထတာ။ ေျခသလံုးမွာ သစ္သားျပားက သံစူးတန္းလန္းနဲ႔ကို ဆြဲမျဖဳတ္ဘူး။ တုတ္ေကာက္ၿပီး ဟိုေကာင္ေတြကို ျပန္ခံ႐ိုက္တဲ့ေကာင္” ဟူ၏။

ဦးလွေလးေျပာဖံုက တဖံုျဖစ္၏။ ကိုေဌးတို႔ မရွိခ်ိန္တြင္ ေမာင္ဘုန္းႏွင့္ ကိုသန္းဦးထံ အနားကပ္ကာ “ခင္ဗ်ားတို႔ ေမာင္ေရႊ ေလွ်ာ့မတြက္နဲ႔။ ကိုေဌး ခယ္မေတာင္ သူ႔လက္ခ်က္မိတာပဲ။ ေဘးခန္းေလွကားမွာ ခ်ိန္းေတြ႔ၿပီး ျဖစ္ၾကတယ္ေလ။ ကိုေဌးတို႔ကလည္း မူးမူးနဲ႔အိပ္ဆိုေတာ့ မသိဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ေကာင္မေလးကို ေတာျပန္ပို႔ရတယ္” ဟု ဆို၏။

ထိုမွ်ႏွင့္ မၿပီးေသး။ ဦးလွေလး ဆက္ေျပာသည္ “ဒါဘာဟုတ္ေသးလဲ။ ကိုေရႊက သူ႔မိန္းမရဲ႕ ညီမ၊ သူ႔ခယ္မနဲ႔ သူနဲ႔ ျဖစ္လို႔ သူ႔မိန္းမက ဒီမွာ လာတိုင္ပါေရာလား။ ကိုေဌးက မနည္းဆံုးမၿပီး ဒီမွာ ဒီေကာင့္ကို ၂ လေလာက္ ေခၚထားလိုက္ရတယ္” ဟူ၏။

သို႔ေသာ္ ဇာတ္လမ္းကား ဆက္ရန္ရွိေသး၏။ “ကိုေရႊဆိုတဲ့ေကာင္၊ ေဘးခန္းက အပ်ိဳႀကီးကို လက္သရမ္းေသးတယ္။ ဒါေတာင္ အငယ္မ တခုလပ္နဲ႔ ဒီေကာင္ လြတ္ရဲ႕လား မသိဘူး” ဆိုသတတ္။

ကိုေရႊကို ေမာင္ဘုန္းႏွင့္ ကိုသန္းဦးတို႔က ခယ္မႏွင့္ မည္သို႔မ်ား ျဖစ္ၾကတုန္းဟု ေမးရာ မိုးရြာေသာတေန႔ အိမ္အျပန္ တအိမ္တည္းေန ခယ္မသာ ရွိပံု၊ ေယာက်ာ္းအဝတ္ ေလွ်ာ္ၿပီးသား မရွိ၍ ခယ္မထမီတထည္ကို သူက အတင္းယူဝတ္ စြတ္ထားပံု မွသည္ ရွည္လ်ားေသာ ဇာတ္လမ္းမွသည္ ေနာက္ဆံုး သူ၏ ေဆာင္ေတာ္ကူးဟု မေခၚႏိုင္ေသာ တဲေတာ္ကူးဇာတ္လမ္းတြင္ သူ႔မိန္းမက မီးထထြန္း၍ အမိဖမ္းပံုတို႔ကိုမူ အေသးစိတ္ မေဖာ္ျပေတာ့ၿပီ။

ကိုေရႊ႕ ဇာတ္လမ္းမ်ားတြင္ သူတို႔တြံေတးက ဆင္းရဲလြန္းေသာ ကေလးမမွ ဟဝွာလိုင္း ဝင္ရန္ အကူအညီေပးသည္မွသည္ လမ္းထိပ္က အပ်ိဳႀကီးကို ကိုသန္းဦးႏွင့္ ေလာင္းေၾကးစားေၾကး လိုက္သည္အထိလည္း စံုလွေပရာ ေမာင္ဘုန္းတို႔ လူငယ္တသိုက္က “မိန္းမက်မ္း ေၾကပါေပသည္” ဟု ဘြဲ႔အပ္ထားရေလသည္။

ကိုေရႊ႕မိန္းမကား မိခင္ႏွင့္အတူ မနက္ဆိုလွ်င္ ဒလဘက္မွ ကမ္းကူးၿပီးလွ်င္ ကမ္းနားလမ္း၌ မုန္းဟင္းခါး ေရာင္းကူ၏။ ထိုက ရေငြႏွင့္ သားသမီးတို႔ကို ေကြ်းေမြးရ၏။

ကိုေရႊကား ကိုေဌးတို႔ဆီတြင္ ၅ ရက္၊ တပတ္ လုပ္သည္။ လုပ္ၿပီးလွ်င္ ေငြစပိုက္၍ အိမ္ျပန္သည္။ အိမ္သို႔ကား မေရာက္။ ရန္ကုန္ဘက္ ကမ္းတြင္ အရက္ေသာက္သည္။ မူးသည္။ ရမ္းသည္။ ေတြ႔ကရာ ထိုးအိပ္သည္။

ဟိုဘက္ကမ္းေရာက္လည္း အိမ္တန္းမျပန္။ အေပါင္းအသင္း ေရာင္းရင္းေတြႏွင့္ ေပ်ာ္ပါး ေသာင္းက်န္းသည္။ မေကာင္းသည့္ မိန္းမမ်ားႏွင့္ အိပ္ခ်င္လည္း အိပ္သည္။ သူသည္လည္း သူ႔အရပ္တြင္ လူမိုက္ဆရာတဆူဟု သိရသည္။ ပိုက္ဆံကုန္ေသာ္ ကိုေဌးတို႔ဆီ ျပန္လာသည္။

ရက္မ်ားမၾကာမီ တရပ္တည္း အတူေနဖူးသူ ကိုေရႊ႕ မိန္းမက ကိုေဌးတို႔ကို လာတိုင္ၿပီ။ ထိုေရာခန ကိုေရႊကား ဂြတၱလစ္ေခ်ာင္က တဆိုင္ဆိုင္သို႔ ေျပးကာ ခြက္ပုန္းခ်ေနၿပီ။ ကိုေရႊ႕ မိန္းမကား မ်က္ရည္သုတ္လွ်က္ ကိုေရႊ ပိုက္ဆံ တျပားမွ မအပ္ေၾကာင္း၊ ကေလးေတြ ေက်ာင္းထားဖို႔ မရွိေၾကာင္း၊ မိုးက်သျဖင့္ အိမ္က ဓနိထပ္မွ ျဖစ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္တို႔တည္း။ ကိုေဌးႏွင့္ ကိုေဌးကေတာ္ကား စရိတ္စကေခ်ာ့ေမာ့ေပးၿပီး ကိုေရႊကို ဆံုးမမည္ဟု အာမဘေႏၲခံကာ ႏွစ္သိမ့္ရ၏။ ကိုေရႊ႕ မိန္းမလည္း ေငြကေလးပိုက္ကာ ျပန္ရွာသည္။

ညေနေလာက္က် ကိုေရႊ ကုပ္ေခ်ာင္းကုပ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ပန္းခ်ီအလုပ္႐ံုအနီး ေပၚလာ၏။ ကိုေဌးႏွင့္ ကိုေဌးကေတာ္ကား ကိုေရႊ႕ကို ငယ္ေမြးၿခံေပါက္ ေငါက္ခဲ့သူမ်ား အားေလ်ာ္စြာ ဆူေလၿပီ။

လုပ္ခကို တပတ္စာ မေပးဘူး၊ မင္းမိန္းမကို ေခၚေပးမယ္ဟု ေျပာလွ်င္ “တခါတည္းပါ အစ္ကိုနဲ႔ အစ္မရာ။ ေနာက္ပတ္ က်ေနာ္ အိမ္တန္းျပန္ပါ့မယ္” ဟု ေခါင္းကို ကုတ္ကာ ရယ္ၿဖဲၿဖဲျဖင့္ သနားေအာင္ ေျပာ၏။ ၿပီးလွ်င္ အလုပ္ကို ႀကံဳးလုပ္ျပန္၏။ တပတ္စာ လုပ္ခေပးခ်ိန္တြင္ ကိုေဌးက အိမ္မျပန္၊ ပိုပ္ဆံမအပ္ရင္ အသိပဲဟု ႀကိမ္းလိုက္၏။

ကိုေရႊကား အိမ္သို႔ တန္းတန္းျပန္၏။ အရက္ကို နည္းနည္းသာ ေသာက္၏။ ၂ ရက္ခန္႔ လိမၼာၿပီးလွ်င္ ကိုေဌးတို႔ဆီ အလုပ္ျပန္ဆင္း၏။ ေနာက္တပတ္ လုပ္ခထုတ္ၿပီးေသာ္ အိမ္သို႔ မေရာက္ျပန္။ ကိုေဌးႏွင့္ ကိုေဌးကေတာ္ကား ဆူျပန္၏။ တပတ္ ႏွစ္ပတ္ခန္႔ လိမၼာျပန္၏။ ဤသို႔လွ်င္ ဆရာ တပည့္သံေယာဇဥ္ႏွင့္ ကိုေဌး၊ ကိုေရႊ သံသရာမွာ လံုးခ်ာ၍ ေနေတာ့သည္။

ကိုေရႊသည္ ေပေတ မိုက္သည္သာမက ရြတ္လည္း ရြတ္ေသး၏။ ကိုေဌးတို႔ႏွင့္ ပန္းခ်ီလာမဆြဲဘဲ တြံေတးျပန္ေနသည့္ကာလတြင္ ဆိုက္ကားနင္း၏။ တေန႔ေသာ္ ဆိုက္ကားဂိတ္အနီး ေထာင္ထားေသာ သံဆိုင္းဘုတ္ႀကီး၏ အုတ္ဖိနပ္ အေျခေပၚတက္၍ လက္ႏွစ္ဖက္က ဆိုင္းဘုတ္ သံကိုင္းကို ေျမွာက္၍ ကိုင္ၿပီးေသာ္ ေစ်းအဆင္း ဆိုက္ကားငွားမည့္သူကို ေစ်းေခၚ၍ေန၏။

ေနာက္ခ်င္ေသာ ဆိုက္ကားနင္းေဖာ္တဦးက ပုဆိုးေထာင့္ကို ေဆာင့္ဆြဲလွ်င္ ပုဆိုးကြ်တ္က်ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ဖိုးေနာက္ခ်င္ စိတ္ကူးသကဲ့သို႔ ကိုေရႊကား ေအာက္ခံတခုမွ် ဝတ္မထားသည့္အျပင္ ကြ်တ္သြားေသာ ပုဆိုးကိုလည္း လံုးဝ ကုန္းမေကာက္ေပ။

လက္ႏွစ္ဖက္ ေျမွာက္၍ ဆိုင္းဘုတ္သံတိုင္ကို အကိုင္မပ်က္ဘဲ “ေဟ့ေကာင္ … မင္းလာ ျပန္ဝတ္ေပး၊ ဝတ္မေပးလို႔ကေတာ့ ငါက ဒီအတုိင္း လူေခၚမွာပဲ” ဟု ဆိုကာ ေအာက္တပိုင္း တံုးလံုးႏွင့္ပင္ ဆိုက္ကားငွားမည့္သူကို အေခၚမပ်က္ေပ။

ေနာက္ဆံုး ဖိုးေနာက္ခ်င္ ဆိုက္ကားဆရာသည္သာ လက္ေလွ်ာ့ၿပီးလွ်င္ အမ်ားတိုက္တြန္းခ်က္အရ ကိုေရႊ႕ ပုဆိုးကို ျပန္ မ’တင္ၿပီး ဝတ္ေပးရေသာ ဟူသတတ္။

ေမာင္ဘုန္း၊ ကိုသန္းဦးႏွင့္ ကိုေရႊသည္ အတူတြဲကာ ျပင္ပ ေအာက္ဒိုး အလုပ္မ်ားအတြက္ သြားရတတ္သည္။ ကိုေရႊသည္ ငယ္စဥ္က ဆင္းဆင္းရဲရဲႏွင့္ ဘဝၾကမ္းကို ျဖတ္ခဲ့ရေၾကာင္း တျဖည္းျဖည္းသိလာ၏။ ထို႔အတူ ကိုေရႊသည္ တနပ္စားဉာဏ္ ရွိတတ္ျခင္း၊ ပ်င္းျခင္း၊ ပရိယာယ္မ်ားျခင္း၊ မ႐ိုးေျဖာင့္ျခင္းမ်ား ရွိေၾကာင္းလည္း သိလာရသည္။

ကိုေဌးက ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးသုတ္ရန္ ေဆးပံုးထည့္ေပးလွ်င္ ကုလားဆိုင္ထံ ဖဲ့၍ သြင္းခ်င္၏။  ဆိုင္းဘုတ္ျငမ္းဆင္ရန္ အုန္းဆံႀကိဳးစာရင္းကို လိမ္ျပခ်င္၏။ ဆိုင္းဘုတ္ေရးရန္ ေထာင္သည့္ ေလွကား ပိမိလွ်င္ မနာသည့္တိုင္ ခါးနာသည္ဟုဆိုကာ အရိပ္ရရာတြင္ ေဆးလိပ္ဖြာ၍ မွိန္းေနတတ္၏။ ေမာင္ဘုန္းႏွင့္ ကိုသန္းဦးထံမွ ပိုက္ဆံေခ်းၿပီး ျပန္မေပး။ ဖဲ႐ံႈးသည္ဟု ေနာက္မွ သိရသည္။

သူပိုက္ဆံေခ်းပံုက သင္းသည္။ မိန္းမ ေနမေကာင္း၍၊ အႀကီးမ ေက်ာင္းအက်ႌ ဝယ္ေပးဖို႔၊ ပိုက္ဆံ ေလွေပၚအတက္ က်ေပ်ာက္လို႔ စသည္ျဖင့္ …။ အတန္ၾကာေသာ္ ေမာင္ဘုန္းတို႔ သေဘာေပါက္၍ လာမွ သူ ဆက္ၿပီး ေငြမေခ်းဝံ့ေတာ့။ ေခ်းလွ်င္လည္း ေပးေတာ့မည္ မဟုတ္။

တျဖည္းျဖည္း ကိုေဌးတို႔ ပန္းခ်ီအဖြဲ႔သို႔ ေပၚလာတလွည့္ ေပ်ာက္တလွည့္ပင္ျဖစ္သည္။ ယခင္ထက္ ဆိုးမိုက္ေပေတေနသည္ဟူ၍သာ ျမစ္ဟိုဘက္ ဒီဘက္ အပတ္စဥ္ကူးေနေသာ ဦးလွေလး၊ ဦးတုတ္တို႔ထံမွ ၾကားရသည္။

ပန္းခ်ီ စာလံုး အလွေရးသည့္ ဦးတုတ္ကမူ တုတ္ထိုးအိုးေပါက္ ေျပာတတ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ “ဒီေကာင္မ်ိဳး ျမန္ျမန္ေသမွ ေအးမွာ၊ မိသားစုလည္း ျပန္မၾကည့္၊ ကိုယ့္ဖာကိုယ္ သတ္ေနတာ” ဟု ဆို၏။

ေမာင္ဘုန္းလည္း ပဲခူးျပန္ၿပီး ပဥၥင္းခံ၊ တကၠသိုလ္တက္ရန္ျပင္ႏွင့္ ပန္းခ်ီေလာကဘက္ ဦးမလွည့္ႏိုင္။ ထိုမွတဆင့္ စာနယ္ဇင္းဘက္သို႔ ေရာက္ျပန္သည္။ ေနာင္ ၃ ႏွစ္ခန္႔ၾကာေသာ္ ကိုသန္းဦးႏွင့္ ပန္းခ်ီျပခန္းတခုတြင္ ဆံု၏။

ေထြေထြရာရာ ေျပာၾကရင္း ကိုေဌးတို႔ ပန္းခ်ီအဖြဲ႔မွသည္ ကိုေရႊ႕အေၾကာင္းေရာက္၏။ ကိုသန္းဦးက “ေသၿပီေလ ေမာင္ဘုန္းရာ။ ဒီေလာက္ ေပတဲ့သူ မေသခံႏိုင္႐ိုးလား။ မင္း မရွိေတာ့ ငါလည္း သူနဲ႔ အလုပ္ဆက္လုပ္ရေသးတယ္။ ပိုက္ဆံေတြလည္း ေခ်းသြားတယ္ကြ။ ဒီေလာက္ ေပေတ ဂ်ပိုးက်ေနတာ ဘာေရာဂါနဲ႔ ေသတယ္ေတာင္ ငါလည္း မေျပာတတ္ပါဘူး” ဆိုေလ၏။

ေၾသာ္ … ေမာင္ဘုန္း ထင္ထားသည့္အတိုင္း ကိုေရႊကား မိုက္ရင္း ေသသည့္ မိုက္ေသႀကီးအျဖစ္ ရဲရဲ သြားရွာေလၿပီ။ မိုက္ရာဇဝင္ ထိုးခဲ့သူေပတကား။

သင္ကာ

ႏိုဝင္ဘာ ၂၀၊ ၂၀၁၂

Advertisements

Leave a comment

Filed under Short Story

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s