Media and IT

မီဒီယာနဲ႔ အိုင္တီ

တခါလာလည္း အင္တာနက္အေၾကာင္းကေန မထြက္ေတာ့ဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႔။ ဒီတခါလည္း အင္တာနက္၊ အြန္လိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္တာပဲ ေျပာဦးမလို႔ပါ။ တို႔ေတြက အင္တာနက္ႀကီးဆိုတာ လိပ္လိုေႏွးနဲ႔ ေခတ္နဲ႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေတာ့ အင္တာနက္နဲ႔ ထိေတြ႔မႈဆိုတာလည္း အထေႏွးခဲ့ၾကတယ္။ ခုေခတ္မွာေတာ့ အီးေမးလ္၊ ဘေလာ့ဂ္၊ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္၊ လူမႈကြန္ရက္ ဆိုတာေတြကို ျမန္မာ လူႀကီးလူငယ္ အသိုင္းအဝုိင္းေတြၾကား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးေနၾကပါၿပီ။

ဒီဘက္ႏွစ္ေတြမွာ ျပည္တြင္းက နာမည္ႀကီး မီဒီယာတခ်ိဳ႕လည္း ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ လႊင့္တင္တာေတြ၊ ေဖ့စ္ဘုတ္လို႔ လူမႈကြန္ရက္ကေန အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ သတင္းတင္ေပးေနတာေတြ၊ အီးေမးလ္ကတဆင့္ပို႔တဲ့ သတင္းစဥ္ (News Letter) ေတြ လုပ္လာတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသတြင္း အတိုင္းအတာ၊ ႏိုင္ငံတကာအတိုင္းအတာနဲ႔ဆိုရင္ အင္မတန္မွ အေရအတြက္ နည္းေနေသးတယ္။ ဆိုေတာ့ အြန္လိုင္းမီဒီယာက ဂ်ာနယ္လက္ေပြ႔ေရာင္းသလို အက်ိဳးအျမတ္ မရဘူးလို႔ ထင္ျမင္လို႔လား၊ သို႔မဟုတ္ စာနယ္ဇင္းသမားေတြကပဲ အိုင္တီနဲ႔ စိမ္းေနေသးလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းႏွစ္ခု ထုတ္စရာရွိေနတယ္။

အြန္လိုင္းမွာ တင္ရင္ အက်ိဳးအျမတ္ မရဘူးလား

အီလက္ထရြန္းနစ္ မီဒီယာ (Electronic Media) လို႔ ေခၚတဲ့ အြန္လိုင္း သတင္းဝက္ဘ္ဆိုဒ္ေတြကို သံုးၿပီး ေငြရွာတဲ့စနစ္မ်ိဳးက ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အင္တာနက္ အေျခခံအေဆာက္အဦ အားနည္းေသးတာေၾကာင့္ ေခတ္စားမႈ မရွိေသးဘူး။ တျခားႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ ေၾကာ္ျငာက ရတဲ့ဝင္ေငြ၊ သတင္းေတြ ျပန္ေရာင္းလို႔ရတဲ့ ဝင္ေငြ စတာေတြနဲ႔ သီးသီးသန္႔သန္႔ ရပ္တည္ႏိုင္ၾကတာမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္။

ျမန္မာျပည္က ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝမယ္၊ ေရာင္းခ်မယ္၊ ပံုႏွိပ္ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းမွာ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္းခ ရမယ္ဆိုတဲ့ နည္းနဲ႔ လည္ပတ္ေနၾကတယ္။ အြန္လိုင္းမွာ ဒီသတင္းကို တင္ရင္ သတင္းကို ေရာင္းလို႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ အလကားေပးဖတ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ပံုႏွိပ္ဂ်ာနယ္ကို ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ေဖာမက္ (ပီဒီအက္ဖ္ဖိုင္) အျဖစ္လုပ္ၿပီး အင္တာနက္ကေန တဆင့္ျဖန္႔မယ္။ အလကားျဖန္႔ေဝရတာ ျဖစ္ၿပီး ဘယ္သူ႔ဆီကမွ ပိုက္ဆံရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါကလည္း မွန္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ျပည္တြင္းမွာလည္း ပံုႏွိပ္ၿပီး ေရာင္းခ်တဲ့ အျပင္၊ အင္တာနက္၊ အြန္လိုင္းကလည္း အခမဲ့ ျဖန္႔တဲ့ ဂ်ာနယ္ေတြဟာ ျပည္တြင္းမွာေရာ ျပည္ပမွာေရာ ပိုၿပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လူသိမ်ားတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ Brand ကို လူေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပိုသိတယ္။ ကိုယ့္ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းအမည္ကို လူေတြ ပိုၿပီး သတိထားမိတယ္။ ဒါဟာ ကိုယ္ျပန္ရတဲ့ ႀကီးမားတဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ မဟုတ္ဘူးလား။ အင္တာနက္ သံုးစြဲတဲ့ ျမန္မာ အြန္လိုင္းစာဖတ္ပရိသတ္ဟာ နည္းတဲ့ အေရအတြက္ မဟုတ္ဘူး။

တကယ္က အင္တာနက္ေပၚ ျဖန္႔ႏိုင္ေအာင္ ထူးထူးျခားျခား လုပ္ေဆာင္ရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ပံုႏွိပ္မယ့္ ဒီဇိုင္းအျပင္အဆင္ကို ကြန္ျပဴတာထဲမွာပဲ မိနစ္ပိုင္းအတြင္ ဖိုင္ျပဳလုပ္ၿပီး အင္တာနက္ေပၚ တင္ႏိုင္ပါတယ္။ ျပည္တြင္းမွာလည္း ေရာင္းခ်ရသလို ႏိုင္ငံတကာေရာက္ ျမန္မာပရိသတ္ေတြကိုလည္း ကိုယ္က ဆြဲေဆာင္ထားၿပီး ျဖစ္သြားတယ္။ အခ်င္းခ်င္း ျပန္ျဖန္႔ၾက၊ ေဒါင္းလုဒ္ ခ်ၿပီး ဖတ္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ဂ်ာနယ္ဆို ပံုႏွိပ္ထားတဲ့ စာေစာင္ လံုးဝမျမင္ဖူးဘဲနဲ႔ အဲဒီလို အင္တာနက္ေပၚကရတဲ့ ဖိုင္ေတြကတဆင့္ ဖတ္ရလို႔ သိေနတဲ့၊ ရင္းႏွီးေနတဲ့ ဂ်ာနယ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။

ဒါေၾကာင့္လည္း က်ဳပ္က ခင္ဗ်ားကို တိုက္တြန္းတာေပါ့။ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝၿပီးတဲ့ ရွိၿပီးစာ ဂ်ာနယ္ဖိုင္ကို ကြန္ျပဴတာထဲမွာပဲ ဒီဂ်စ္တယ္ ေဖာမက္ လုပ္၊ ပီဒီအက္ဖ္ဖိုင္ေျပာင္းၿပီး ႏိုင္ငံတကာေရာက္ ျမန္မာပရိသတ္ေတြကို ကိုယ့္ပရိသတ္ ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္စမ္းပါလို႔။ ေငြမရေပမယ့္ အမည္ကိုေတာ့ လူသိေအာင္၊ ပရိသတ္ရေအာင္ လုပ္ၿပီး ျဖစ္သြားတာမို႔ ကြ်ဲကူးေရပါ အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။

မီဒီယာသမားေတြ အိုင္တီနဲ႔ စိမ္းသလား

တေလာက ေဖ့စ္ဘုတ္လူမႈကြန္ရက္ထဲမွာ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးတာတခု ၾကားမိတယ္။ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြထဲမွာ အင္တာနက္၊ အိုင္တီကို ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ ထိထိေရာက္ေရာက္ သံုးစြဲသူေတြနဲ႔ မသံုးစြဲဘဲေနတဲ့ ကြာဟမႈ ရွိေနတယ္တဲ့။ ဥပမာ ေဖ့စ္ဘုတ္ကို ပံုမွန္သံုးစြဲတဲ့ သတင္းေထာက္ေတြဟာ လူသိပိုမ်ားတယ္။ သတင္းေတြ၊ ဓာတ္ပံုေတြအတြက္ သူတို႔ကို အားကိုးၾကတယ္၊ ေမးၾကတယ္၊ ပရိသတ္ ေတာ္ေတာ္ရတယ္။

တခ်ိန္ထဲမွာ ဒီလို က်ယ္ျပန္႔တဲ့ လူမႈကြန္ရက္ေတြကို မသံုးဘဲ၊ သံုးရေကာင္းမသိဘဲ ေနတဲ့ သူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ျဖစ္တာကို ေတြ႔ရတယ္။ အီးေမးလ္၊ လူမႈကြန္ရက္ေတြကို ႏိုင္ငံတကာမွာ သမၼတေတြ၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြ ကိုယ္တုိင္က သံုးၾကပါတယ္။

ျမန္မာအမ်ားစုကလည္း သံုးရလြယ္ကူလို႔၊ အင္တာနက္ လိုင္းေႏွးေပမယ့္ ဝင္ရမခက္လို႔ တျခားလူမႈကြန္ရက္ထက္စာရင္ ေဖ့စ္ဘုတ္ကို သံုးၾကတယ္။ ေဖ့စ္ဘုတ္ ျမန္မာအသိုင္းအဝုိင္းမွာဆိုရင္ စာေရးဆရာေတြ၊ ျပည္တြင္း ျပည္ပက ျမန္မာ နာမည္ႀကီး သတင္းေထာက္ေတြ၊ အစိုးရအဖြဲ႔က လူေတြ၊ အရာရွိေတြကအစ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သံုးေနၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အိုင္တီေခတ္ႀကီးမွာ မ်က္ေျခမျပတ္သင့္တဲ့ အလကားရႏိုင္ေသာ လူမႈကြန္ရက္ႀကီးပါပဲ။ ဒါကို အက်ိဳးရွိရွိ သံုးတတ္ဖို႔၊ သံုးႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။

ဒီလိုမွ ျပင္ဆင္ထားတာေတြ မလုပ္ၾကရင္ အခု ပြင့္လင္းကာလမွာ ဝင္လာမယ့္ စာသံုးသူေတြရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈေတြ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို နားလည္ဖို႔ မလြယ္၊ ျဖည့္ဆည္းဖို႔ မလြယ္သလို နည္းဗ်ဴဟာအသစ္ေတြနဲ႔ စာနယ္ေလာကကို အလံုးအရင္းဝင္လာမယ့္ နယ္ေျမသစ္ရွာသူေတြ၊ နယ္ေျမတိုးခ်ဲ႕သူေတြ၊ ေစ်းကြက္ကို နားလည္တဲ့ ၿပိဳင္ဘက္အသစ္ေတြၾကားမွာ အိုင္တီနဲ႔ ေဝးတဲ့ စာနယ္ဇင္း မီဒီယာေတြဟာ ေနာက္ေကာက္က်ကုန္မယ္လို႔ ေဟာကိန္းထုတ္ခ်င္ပါရဲ႕။

ေမာင္ဘုန္း

(The Sunday, May)

Advertisements

Leave a comment

Filed under Article, Media

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s