ထို ၂ ပုဒ္

(၁)

ဘေလာ္ဂါေဒးအတြက္ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခု လာလုပ္သည္။ “ဘေလာ့ဂ္ေတြကို မီဒီယာအျဖစ္္ သတ္မွတ္ႏိုင္မလား” ဟု ေမးသည္။  မဆိုင္းမတြပင္ သတ္မွတ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ New Media အျဖစ္ေရာ Citizen Journalist အျဖစ္ပါ အက်ံဳးဝင္ပါေၾကာင္း ေျဖလိုက္သည္။ ျမန္မာမီဒီယာေလာကတြင္ ဘေလာ့ဂ္ အသိုင္းအဝိုင္းသည္လည္း စိတ္အဆာမေျပသည့္ လူငယ္မ်ား၊ ျပည္ပေရာက္ အသိုင္းအဝိုင္းမ်ားအတြက္ အရွိန္ေကာင္းေနေသာ၊ ၾကီးထြားေနေသာ အင္အားစုတစ္ခုအျဖစ္ ျမင္မိသည္။

(၂)

လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းမ်ားသာမက၊ ဂ်ာနယ္မ်ားပါ အဆန္းဆက္ ဝတၱဳ၊ ေဆာင္းပါး ေဖာ္ျပသည့္ ယဥ္ေက်းမႈ ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ဝတၱဳမ်ားမွာ တစ္လတစ္ခါ ေမွ်ာ္ကာ ေမွ်ာ္ကာ ဖတ္ရသည္။ ဆရာသိန္းေဖျမင့္၏ အေရွ႕က ေနဝန္းထြက္သည့္ပမာသည္ ႏွစ္ႏွင့္ခ်ီ၍ အခန္းဆက္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ဝတၱဳၾကီးျဖစ္သည္။

ဤႏွစ္အတြင္း ဘေလာ့ဂ္ေလာကတြင္လည္း လႈပ္သြားေသာ၊ လႈပ္ေနဆဲေသာ အခန္းဆက္ ကိုယ္ေတြ႔ဝတၱဳရွည္ ႏွစ္ပုဒ္ ရွိသည္။ ေမျငိမ္း၏ “ျမသီလာအလြမ္းေျပ” ႏွင့္ မင္းဒင္၏ “မင္ဒင္ရဲ့ သက္ခိုင္” တို႔ ျဖစ္သည္။ ဆရာမေမျငိမ္းက သူ႔ဝတၱဳကို “ေက်ာင္းအမွတ္တရ”ဟု အညႊန္းထိုးသလို ကိုမင္းဒင္ကလည္း “မင္းဒင္ရဲ့ သက္ခိုင္”ဟုသာ အရွင္း အညႊန္းထိုးသည္။ ႏွစ္ခုစလံုးသည္ ဝတၱဳ၏သေဘာ ရသေျမာက္သည္။ အထူျခားဆံုးမွာ သူတို႔ ႏွစ္ဦးလံုး ေခတ္ျပိဳင္သမိုင္းေပၚ ျပန္ထင္ဟပ္ထားျခင္း ျဖစ္ျပီး ထိုဟပ္ထင္ မႈက ထိုေခတ္ကာလက ျဖတ္သန္းခဲ့သူမ်ား၏ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို ျပန္ႏိႈးဆြေပးသလို မသိႏိုးနားျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ မ်ိဴးဆက္သစ္အတြက္လည္း အဖိုးတန္ သင္ခန္းစာႏွင့္ ေခတ္၏ စပ္ကူးမတ္ကူးကို မ်က္ေျခမျပတ္ေစရန္ ေထာက္ကူေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်က္မ်ားထဲတြင္ စာေပအေရးအသား ႏိုင္နင္းမႈကို အထြဋ္တင္လိုက္ေသာအခါ ေခတ္ျပိဳင္ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရးႏွင့္ စီးပြားေရးကို မျပတ္စူးစမ္းေနေသာ၊ ပိုတိတိက်က်ဆိုရလွ်င္ သိခ်င္မႈ ဆာေလာင္ေနသူမ်ား အဖို႔ ပို႔စ္တစ္ခုျပီး တစ္ခု ေစာင့္ၾကည့္ရမည့္ လက္ရာေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာေတာ့သည္ ဆိုခ်င္ပါသည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ လက္တို႔ျပီး ေစာင့္ၾကည့္ရမည့္ ပို႔စ္မ်ားျဖစ္လာသည္။ ဟုတ္ႏိုးႏိုးတို႔သည္လည္း ထိုဝတၱဳ ႏွစ္ခု၏ ေက်းဇူးျဖင့္ ရွင္းတန္သေလာက္ ရွင္းသြားသည္။ (ျပည္တြင္းတြင္ ဤလိုစာေပမ်ိဳး ဖတ္ခြင့္ မရႏိုင္ေသး။ တီးေခါက္ၾကည့္သေရြ႕ ျပည္တြင္းက ေစာင့္ဖတ္ေနသည့္ ပရိသတ္လည္း မနည္းမေနာရွိသည္္။)

(၃)

ဆရာမေမျငိမ္းက ပညာေရးေနာက္ခံတြင္ မိန္းမတစ္ေယာက္၏ ရုန္းကန္ရျခင္းကို မီးေမာင္းထိုးသြားသည္။ ကိုမင္းဒင္၏ သက္ခိုင္က စီးပြားေရးေနာက္ခံတြင္ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္၏ လႈပ္ရွားမႈကို သရုပ္ခင္းသြားသည္။ ႏွစ္ဦးစလံုး ေခတ္ျပိဳင္တစ္ခုကို တစ္ေထာင့္ဆီမွ သရုပ္ေဖာ္သည္။ စစ္အာဏာရွင္ ေခ်ာက္ထဲ ထိုးဆင္းခဲ့ရေသာ ေခတ္ကာကေနာက္ခံတြင္ ႏိုင္ငံေရး၊ လႈမႈေရးမ်ားႏွင့္ မိသားစုဘဝ၊ တစ္ကိုယ္ေရခံစားခ်က္မ်ားႏွင့္ ယက္ရွယ္လိုက္ေသာ အခါ ရသမ်ိဳးစံုေပးထားေသာ ဝတၱဳရွည္ၾကီးမ်ား ျဖစ္လာသည္။

(၄)

တစ္ခုစီ တစ္ခုစီေသာ ပို႔စ္မ်ား (သို႔) အခန္းမ်ား၌ ဇာတ္ေကာင္မ်ား၏ ေလာကဓံ နိမ့္ျမင့္တြင္ လြမ္းေမာသူကေမာသည္၊ အံ့ၾသသူက ၾသသည္၊ ေခတ္စနစ္ကို ေဒါသထြက္သူထြက္သည္၊ သံေဝဂယူသူယူသည္၊ ေနာက္ခံအခ်က္အလက္မ်ားတြင္ ဗဟုသုတယူသူယူသည္၊ အမွန္ ျပင္ဆင္ခ်က္ ထုတ္သူ ထုတ္သည္၊ ဇာတ္သြားေပၚ ခ်ီးမြမ္းသူ ခ်ီးမြမ္းသည္၊ ကဲ့ရဲ့ ရႈတ္ခ်သူ ရႈတ္ခ်သည္။ ဤသို႔ စာဖတ္သူ ရင္ထဲက လာသမွ် အခ်ိန္မဆိုင္း သိေနရျခင္းသည္ပင္လွ်င္ မီဒီယာသစ္ (New Media)၏ ေက်းဇူးျဖစ္သည္။ ပံုႏွိပ္မီဒီယာ၊ အသံလႊင့္မီဒီယာမ်ား၌ ရရန္ ခက္လွေပေသာ တံု႔ျပန္မႈမ်ိဳး။

စာေရးသူႏွင့္စာဖတ္သူသည္ ဝတၱဳထဲ၌လည္း ဆက္သြယ္၍ ေနၾက၏၊ ဝတၱဳအျပင္သို႔ ထြက္၍လည္း အျပန္အလွန္ ခံစားမႈကို ယက္ရွယ္၍ ေနၾက၏။ စာဖတ္သူသည္ စာေရးသူ၏ လက္ကို တြန္းထိုးသလို၊ စာေရးသူသည္လည္း စာဖတ္သူအသံကို နားစြင့္ထားသည္။ေရးဆဲ၌ ဆရာမေမျငိမ္းသည္ ေတြေဝသလို ကိုမင္းဒင္သည္လည္း သူ၏ သက္ခိုင္ႏွင့္ အျငင္းပြား၍ ေနသည္။ ေရးမည္ဟုလည္း ျဖစ္ၾကသည္၊ မျဖစ္ေသးဘူး ထားခဲ့မွဟုလည္း ျငင္းၾကသည္။ ေမျငိမ္းသည္လည္း စာေရးသူဘက္က ကိုယ္စားလွယ္ေမျငိမ္းႏွင့္ စာေရးသူ ေမျငိမ္းတို႔ လြန္ဆြဲသည္။ မင္းဒင္သည္လည္း သူ႔ကိုယ္ပြား သက္ခိုင္ႏွင့္ ျပစ္တင္ေစာေၾကာေနသည္။ ဤသည္မွာ အိုင္တီမွတဆင့္သြားေသာ စာေပ၏ ပတ္ဝန္းက်င္သစ္ ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ မီဒီယာသစ္အမ်ိဳးအစားထဲ၌ အက်ံဳးဝင္ေသာ ဘေလာ့ဂ္ေပၚ တင္ေရးျခင္း (Blogging) ၏ အျခားမီဒီယာမ်ားႏွင့္ မတူေသာ စာေရးသူ စာဖတ္သူ ဆက္ဆံေရးျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ စာေပဆက္ဆံေရးသစ္တစ္ရပ္သည္ ေပၚေန၏။

(၅)

ေခတ္ျပိဳင္ ျဖတ္သန္းမႈ အေပၚ ျပတ္ေတာင္းျပတ္ေတာင္း ေရးၾကသည္မ်ား ရွိေသာ္လည္း ဆက္စပ္မႈအားနည္းျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ တင္ျပပံု ေရးပံုေရးလက္ မထြက္၍လည္းေကာင္း လူဖတ္နည္း၊ စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းရၿခင္းမ်ားလည္း ရွိသည္။ ဆရာမေမျငိမ္း၏ ေမျငိမ္းႏွင့္ ကိုမင္းဒင္၏ သက္ခိုင္သည္ စာဖတ္သူကို ေခတ္၏ တစ္ခု ထိပ္မွ စ၍ ဆြဲေခၚသည္။ လွည့္ပတ္ၾကည့္ရႈေစသည္၊ စာဖတ္သူ ဘာေတြ ၾကည့္ခ်င္ဦးမည္းဆိုသည္ကို သူတို႔က ေဘးမွ ပါလာ၍ သိသည္။ ဇာတ္ကို ဆက္၍ သယ္သည္။ မေဝးေသးေသာ အတိတ္မို႔ ျမွဳပ္ကြက္ ထားတန္တာ ထားခဲ့ၾကသည္မွ လြဲ၍ စာေရးသူတို႔၏ ေစတနာသည္ သူတို႔စာမွာ ေပၚသည္။ ျမန္မာဘေလာ္ဂါသမိုင္းဟု ေနာင္တြင္ ျပန္မွတ္တမ္းတင္ရေသာ္ တခ်ိန္က ကုိယ္ပိုင္အခ်ိန္ဖဲ့ေပး၍ ေငြေၾကးျဖင့္ မစက္ခဲ့ေသာ အႏုရသ ဘေလာ့ဂ္ေလာကတြင္ ဒီလိုစာေကာင္းေတြ ရွိသည္ဟု ေမာ္ကြန္းထိုးထားႏိုင္မည့္ စာေပလက္ရာမ်ား ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။

ေကာင္းျမတ္ေက်ာ္စြာ

ဖြဲ႔တည္ရာ မဂၢဇင္း

စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၀၉

Advertisements

3 Comments

Filed under Review

3 responses to “ထို ၂ ပုဒ္

  1. ဟုတ္တယ္ ႏွစ္ပုဒ္လုံးဖတ္ဖူးတယ္။ ႏွစ္ပုဒ္လုံးေတာ္ေတာ္ ေကာင္းပါတယ္။ မင္းဒင္ရဲ႔သက္ခုိင္ကေတာ့ အခန္းဆက္ေနတုန္းပဲ။

    တန္ဖုိးရွိတဲ့ ဘာသာျပန္ ဆုိဒ္တစ္ခုလည္း ေတြ႔ထားတယ္။ အတၱလႏၲိတ္ ရွာပုံေတာ္ ဆုိတဲ့ အမည္နဲ႔ Atlantis Found ကုိ အခန္းဆက္ ဘာသာျပန္ေနတဲ့ ဘေလာ့ဂ္ လည္းေတြ႔တယ္။ http://www.hiriautatpa.com/ (အဲဒီဘေလာ့ဂ္ပါ)သူ႔ဆီက သမုိင္း ေဆာင္းပါးရွည္ေတြနဲ႔ စီးပြားေရး အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ၾကိဳက္တယ္။

    ေနာက္တစ္ခုက သမုိင္းနဲ႔ဆက္စပ္တဲ့ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းဓာတ္ပုံေတြ စနစ္တက် ရွာေဖြတင္ျပေပးေနတဲ့ ေရွးျမန္မာ ဘေလာ့ဂ္(
    http://ancientmyanmar.blogspot.com/ )ကုိ ၾကိဳက္ပါတယ္။

    ရွားပါးတဲ့တရားစာအုပ္ေတြကုိစကန္ဖတ္ျပီး တင္ေပးေနတဲ့ ဒႆနခရီးစဥ္ http://www.lknt11.com/ ဘေလာ့ဂ္။

    နဲ႔အျခားအျခားေသာမ်ားပါ။

    ေနာက္ ဖြဲ႔တည္ရာနဲ႔ သံလြင္အိပ္မက္ကုိ အြန္လုိင္းမ၈ၢဇင္းထဲမွာ ၾကိဳက္တယ္။ စာရြက္နဲ႔ထုတ္ေနတဲ့ ေလာေလာလတ္လတ္ ျပည္တြင္းက မဂၢဇင္းေတြထက္ကုိ ၾကိဳက္တယ္။(ဒါလည္း ဘေလာ့ဂင္ ေခါင္းစဥ္ထဲမွာ ပါမလားေတာ့ မသိဘူး)

  2. အခန္းဆက္ ဝတၳဳရွည္ေတြ အေၾကာင္း လာေရာက္မွတ္သားသြားပါသည္။

  3. YY

    ေဝဖန္သံုးသပ္ထားပံု လွသည္။ စာေရးပံု ေရးဟန္က လိုရင္းတိုရွင္းႏွင့္ ၿမင္သာေအာင္ေရးထားသည္ ၿမန္မာစာအေရးအသားေတြကို အားက်မိပါသည္။ ။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s