ဒုကၡသည္စခန္း ခရီးသြားမွတ္တမ္း (၁)

မယ္ေဟာင္ေဆာင္ရွိ ကရင္နီဒုကၡသည္စခန္း

လြန္ခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္ကာလ၊ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ေလာက္ကျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံေျမာက္ဖ်ားျမိဳ႕ဟု ဆိုႏိုင္သည့္ မယ္ေဟာင္ေဆာင္သို႔ က်ေနာ္ ေရာက္သြားသည္။ ျမန္မာျပည္ဘက္ႏွင့္ ဆိုလွ်င္ ကယားျပည္နယ္ (ကရင္နီတို႔ အေခၚ ကရင္နီျပည္) ႏွင့္ ထိစပ္ေသာ ျမိဳ႕ျဖစ္သည္။ ထိုေရာကာလအထိ ဒုကၡသည္ စခန္းဆိုသည္ကို က်ေနာ္သည္ ၾကားသာၾကားဖူးျပီး မေရာက္ဖူး၊ မျမင္ဖူးေသးေပ။

ေတာင္ေပၚေစတီမွ ျမင္ရေသာ မယ္ေဟာင္ေဆာင္။ ဓာတ္ပံု-သင္ကာ

မယ္ေဟာင္ေဆာင္သို႔ က်ေနာ္ ေရာက္သြားျခင္းမွာ က်ေနာ့ဘြဲ႕ယူက်မ္းအတြက္ ကရင္နီလူမ်ိဳးစုႏြယ္ဝင္ ကယန္းတိုင္းရင္းသားတို႔ အေၾကာင္း ျပဳစုေရးသားရန္ တင္ၾကိဳ စနည္းနာထြက္ျခင္းျဖစ္သည္။ မယ္ေဟာင္ေဆာင္တြင္ အသိအကြ်မ္းမရွိ၍ ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီသမားကို ေစ်းခ်ိဳသည့္ တည္းခိုခန္းရွိရာ ေမးျပီးသြားရသည္။ ထိုမွာ သံုးရက္ခန္႔ေနစဥ္ ကရင္နီဒုကၡသည္မ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမွ တခ်ိဳ႕ႏွင့္ ထမင္းဆုိင္မွာ ဆံုမိၾကသည္။ က်ေနာ္တည္းခိုသည့္အေဆာင္ေရွ႕တြင္ စားေသာက္ဆိုင္တစ္ခုရွိသည္။ ထိုဆိုင္တြင္ ဘီယာမွာေသာက္စဥ္ ျမန္မာလိုေျပာေနေသာ ႏွစ္ေယာက္သံုးေယာက္ကို ေတြ႕မိ၏။ မိတ္ဖြဲ႕ၾကည့္ေတာ့ က်ေနာ္စိတ္ဝင္စားေနေသာ ဒုကၡသည္စခန္းအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ ဘာသာေရးႏႊယ္ အဖြဲ႕အစည္းမွ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ျမန္မာျပည္မွ ေရာက္လာသည္မွာ လပိုင္းေလာက္ပဲ ရွိေသးသည္ဟုဆိုသည္။ ထိုင္းလို အေတာ္ပင္ ေျပာႏိုင္ၾက၏။

ျမန္မာျပည္ အလြမ္းေျပ၊ ရွမ္းလက္ရာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ဝပ္ဂြ်င္ကင္မ္ႏွင့္ ေရကန္။ ဓာတ္ပံု-Kea

ဒုကၡသည္ စခန္းထဲ သြားလည္လို႔ရမလားဟု က်ေနာ္က စပ္စုၾကည့္သည္။ သူတို႔က တညီတညြတ္တည္း မရႏိုင္ဘူးဟု ေျပာၾကသည္။ ေက်ာင္းသား အေနနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သတင္းေထာက္အေနနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သုေတသီအေနနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိုင္းေဒသအာဏာပိုင္မ်ားက ဝင္ခြင့္မျပဳေၾကာင္း ရွင္းျပၾကပါသည္။ သြားလိုလွ်င္ ဘန္ေကာက္အစိုးရ႐ံုးမွာ ျပည္ထဲေရးဝန္ၾကီးဌာနကို ေလွ်ာက္လႊာတင္ရသည္တဲ့။ အဲဒီက ခြင့္ျပဳမွ ေဒသအာဏာပိုင္ေတြက ခြင့္ျပဳသည္ဟု ေျပာၾကသည္။ အေတာ္ပင္ ၾကီးက်ယ္ေပတာပဲဟု ေအာက္ေမ့မိသည္။ ဘာလို႔ အခုလုိ တင္းၾကပ္ထားသလဲဟု ထိုစဥ္ကေမးေသာ္လည္း ေက်နပ္ေလာက္ေသာ အေျဖကုိ မရခဲ့ေခ်။

ေတာင္ေပၚေစတီမွ ျမင္ေရေသာ မယ္ေဟာင္ေဆာင္။ ဓာတ္ပံု-သင္ကာ

က်ေနာ္ သုေတသနျပဳရန္ ေရြးခ်ယ္ထားသည္က ဒုကၡသည္ စခန္းထဲတြင္ မဟုတ္ေခ်။ ျမန္မာျပည္မွာ “ပေဒါင္”ဟု သိၾကေသာ ေၾကးကြင္းပတ္ကယန္းအေၾကာင္း ေလ့လာမည္ျဖစ္သည္။ (“ပေဒါင္”ဟူေသာ အေခၚအေဝၚႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေနာက္အခန္းမ်ားတြင္ ေရးပါမည္။) သူတို႔သည္ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္၍ ထိုင္းဘိဇနက္သမားေတြက ထိုင္းအာဏာပိုင္ေတြႏွင့္ ညွိျပီး ဒုကၡသည္စခန္းမွာ မေနေစဘဲ အျပင္တြင္ ရြာဖြဲ႕၍ ေနေစသည္။ မယ္ေဟာင္ေဆာင္တြင္ ေၾကးကြင္းပတ္ကယန္း ရြာသံုးရြာရွိသည္။ နန္းဆြယ္၊ ေဟြ႕စူေထာက္ႏွင့္ ေဟြ႕ပူခမ္း တို႔ျဖစ္သည္။ ရြာသံုးရြာကို စုစည္းရန္ ထိုင္းအာဏာပိုင္တို႔က အားထုတ္ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္မႈ မရွိေသးေပ။ နန္းဆြယ္ေက်းရြာဘက္တြင္ ကရင္နီဒုကၡသည္စခန္းရွိျပီး လူဦးေရ တစ္ေသာင္းခြဲေက်ာ္ရွိေလသည္။

ယခု က်ေနာ္ပ်ိဳးေနသည့္ အခ်ီနိဒါန္းမွာ က်ေနာ္ ထိုစခန္းထဲသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပံုႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရပံုမ်ားျဖစ္ပါသည္။ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ သက္တမ္းရွိခဲ့ျပီျဖစ္ေသာ ဒုကၡသည္စခန္းထဲတြင္ တံခါးပိတ္ အဆက္ျပတ္ေနေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ဒုကၡသည္စခန္းဆိုတာ ဘယ္လိုေနၾကပါလိမ့္ဟူေသာ ျပင္ပေလာကကလူမ်ားအၾကား ဤမွတ္တမ္းျဖင့္ ေပါင္းကူးေပးရန္ရည္ရြယ္ပါသည္။

သင္ကာ

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

Advertisements

Leave a comment

Filed under Article, Experience

0 responses to “ဒုကၡသည္စခန္း ခရီးသြားမွတ္တမ္း (၁)

  1. ဆက္ရန္ကို ေစာင္႔ဖတ္ေနေၾကာင္း……..

  2. ေကာင္းကင္ကို

    ေစာင့္ဖတ္ေနမယ္ဗ်ိဳ ့

  3. yymyat

    အရမ္းစိတ္၀င္စားတယ္ဗ်ဳိ႕။ ဆက္ေရးပါဦး။ ေစာင့္ဖတ္ေနမယ္။

  4. dovewhite

    မေရာက္ဖူးေပမယ့္ ျမင္ေယာင္ျပီး ခံစားရပါတယ္…………..ဒါေၾကာင့္မို႕ အရမ္းစိတ္၀င္စားျပီး ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္ … ဆက္ရန္…. ကို………..

  5. ေစာတာရာ

    ဆက္ရန္ကိုေမ်ာ္ေနတယ္

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s