Opportunity Cost

ဤေလာကတြင္ မည္သည့္အရာမွ အလကားမရပါဟုဆိုလွ်င္ ရုတ္တရက္ လက္ခံလိုသူ နည္းပါလိမ့္မည္။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္ တစ္ခုခုကိုရရန္ တစ္ဖက္တြင္ တစ္ခုခုကို အဆံုးရႈံး ခံထားရပါသည္။ ဤသို႔ တစ္ခုကို ရရန္ တစ္ခုကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ရျခင္းကို အခြင့္အလမ္းစရိတ္ (Opportunity Cost) ဟု စီးပြားေရးပညာရပ္တြင္ ဆိုပါသည္။

ပတ္၀န္းက်င္ ေလထုထဲမွ ေလ၊ စမ္းေခ်ာင္းထဲမွ ေရတို႔သည္ အလကားရသည္ဟု ေစာဒက တက္ႏိုင္ပါသည္။ ေလထုထဲမွ ေလႏွင့္ စမ္းေခ်ာင္းထဲမွ ေရသည္ သူ႕အတိုင္းေနလွ်င္ Free Goods ဟု သတ္မွတ္ပါသည္။ ေလကို ႏွာေခါင္းအစ အဆုတ္အဆံုး အသက္ရႈအဂၤါ၏ အားထုတ္မႈကို သံုးမွ ေလကို ရႈသြင္းျခင္းကိစၥျပီးပါသည္။ ယင္းသို႔ အားထုတ္လိုက္ရျခင္းကို Cost ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ စမ္းေခ်ာင္းမွ ေရကို လက္ခုပ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ခြက္တစ္ခုခုျဖင့္ျဖစ္ေစ ခပ္ယူလိုက္ေသာအခါ အားထုတ္ရမႈသည္လည္း Cost ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ဘာသာသူ Free Goods ျဖစ္ေနေသာ အရာမ်ားကို ကြ်ႏ္ုပ္တို႔က အားထုတ္မႈတစ္ခုျဖင့္ လုပ္ေဆာင္လိုက္ေသာအခါ ယင္း Free Goods မ်ားသည္ Economics Goods မ်ား ျဖစ္လာၾကပါသည္။

Economics Goods ျဖစ္သည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ Opportunity Cost ရွိလာပါေတာ့သည္။ တစ္ခုခုကိုရရန္ မိမိဘက္က ရင္းလိုက္ရမႈ၊ စြန္းလႊတ္လိုက္ရမႈသည္ Opportunity Cost ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္ ရလဒ္တစ္ခုကို ရႈျမင္ရာတြင္ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ရမလဲဟု ၾကည့္ျခင္းထက္ ကုိယ္ဘယ္ေလာက္ရင္းခဲ့သလဲဟု ၾကည့္ဖို႔လိုပါသည္။ အထြတ္အထိပ္ေရာက္လာသူမ်ား၊ ေအာင္ျမင္လာသူမ်ားကို ရလဒ္သက္သက္ဘက္မွ မျမင္မိဖို႔လိုပါသည္။ အႏုတ္လကၡဏာေဆာင္ေသာ ရင္းျခင္းျဖစ္ေစ၊ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္ေသာ စြန္႔ျခင္းျဖစ္ေစ Opportunity Cost မလြဲမေသရွိပါသည္။ ထိုသို႔ျမင္ႏိုင္လွ်င္ မုဒိတာ ပြားႏိုင္ပါမည္။

ဤေနရာမွ တိုက္တြန္းလိုသည္မွာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ မည္မွ်ရႏိုင္မည္ဆိုသည္ထက္ မိမိတို႔ ဘယ္ေလာက္ရင္းခဲ့ျပီ၊ Opportunity Cost မည္မွ်ရွိခဲ့သည္ဆိုေသာ မိမိ၏ သမိုင္းကသာ အေရးၾကီးေၾကာင္း သတိျပဳၾကဖို႔ ျဖစ္ပါသည္။

(၂၀၀၆၊ ဇန္န၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔ထုတ္၊ ေခတ္ျမန္မာဂ်ာနယ္မွာ ေရးခဲ့တဲ့ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္အခန္းကပါ။ ဒါလည္းေဖာ္ျပျပီးေရာ ဘဏ္မန္ေနဂ်ာတစ္ဦးက ဖုန္းဆက္လာပါတယ္။ သူတို႔ ငယ္ငယ္က သင္ရတာနဲ႔ မတူျဖစ္ေနတယ္တဲ့။ အမွန္လည္း ကိုယ္က တတ္လွလို႔ ေရးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ Class တက္ရင္း ဆရာစိုးရဲ့ Lecture တစ္ကို ေဘာင္၀င္ေအာင္ ျပန္ေရးတာပါပဲ။ ဒါကိုေရးရင္းပဲ လႈပ္ရွားတိုင္းမွာ ကမၼဇရုပ္ေတြ ျဖစ္တယ္ ပ်က္တယ္ဆိုတဲ့ အဘိဓမၼာကို သြားသတိရပါတယ္။ ေဒၚပင့္ဂိုးလ္က ပူဆာတာနဲ႔ စာရင္းေဖာ္ျပထားတဲ့ အထဲက အရင္တင္လိုက္ပါတယ္။)

Advertisements

Leave a comment

Filed under Article, Economics

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s