နာဂစ္အလြန္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း (၁၀)

နာဂစ္အလြန္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း (၁၀)

ေ၀ၾက၊ ေပ်ာ္ၾက

လွဴမယ့္ရြာ ေရာက္ျပီဟု လက္ညိဳးညႊန္ျပေသာအခါ မယံုႏိုင္ျဖစ္ေနသည္။ အုတ္တိုက္လိုလို အေဆာက္အအံုတစ္ခုသာ ေရးေရးျမင္ရျပီး သစ္ပင္အက်ိဳး၊ အလဲမ်ားမွတပါး ဘာမွ မေတြ႕။ စက္ေလွက ထိုကြ်န္းကို ခ်ဥ္းကပ္လာသည္။ အသစ္ျပန္ေဆာက္ထားပံုရေသာ အိမ္ကေလး တစ္လံုးစ ႏွစ္လံုးစ ေတြ႕ရသည္။ ေစာေစာကေတြ႔လိုက္ေသာ အုတ္တိုက္မွာ အမိုးပြင့္ေနသည့္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းျဖစ္ေနသည္။ ရြာနာမည္က လိပ္ကြ်န္းရြာတဲ့။

ျဖတ္လာခဲ့သည့္ ရြာ၊ အိမ္စုေလးေတြတိုင္းလိုလို ေမွ်ာ္လင့္မ်က္ႏွာေလးေတြႏွင့္ ကမ္းစပ္မွာ ထြက္ေငးေနတာ ျမင္ခဲ့ရသည္။ ဤရြာပ်က္ကေလးတြင္လည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္။ က်ေနာ္တို႔ စက္ေလွ သူတို႔ရြာကမ္းသို႔ ကပ္မည္ေသခ်ာေသာအခါ လူတစ္ေယာက္သည္ ေအာ္ဟစ္လ်က္ ရြာပ်က္ထဲ ေျပး၀င္သြားသည္။ ေလွဆိပ္သည္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၀င္းအစပ္တြင္ ရွိ၏။ ကေလးေတြက ၾကိဳအံ့ဟု အရင္ဆံုးေျပးလာၾကသည္။ အကၤ်ီမပါသူလည္း မပါ။ ဗိုက္ပူနံကားႏွင့္ ဆူျဖိဳးေနေသာ ကေလး တစ္ေယာက္မွ မရွိ။ ပိန္ပိန္လိမ္လိမ္။ ဘယ္သူမွ ဖိနပ္မရွိ။ ေနာက္တြင္ ေယာက်ၤားတစ္အုပ္က ပစၥည္းကူညီ သယ္ပိုးအံ့ဟု အေသာ့လိုက္လာၾကသည္။ သူတို႔လည္း အထက္ပိုင္းကိုယ္ဗလာ။ လူလတ္ပိုင္းအရြယ္ ေက်ာင္းတိုင္ကိုယ္ေတာ္လည္း ဆင္းလာျပီး ၾကိဳသည္။


ပစၥည္းေတြ ေက်ာင္းေရွ႕မွာပံု၊ ေ၀ၾကဖို႔ လုပ္။ က်ေနာ္က ယူလာတဲ့ ေဆးအိတ္ကေလးဆြဲျပီး ရြာထဲ၀င္။ ေဆးအိတ္ဆိုလို႔ အထင္မၾကီးၾကပါႏွင့္ဦး။ ေဆးေတြထည့္ထားတဲ့ ကြ်တ္ကြ်တ္အိတ္ကေလးသာျဖစ္ပါသည္။ ဖ်ားနာေနသူ၊ ထိခိုက္ရွနာရသူေတြကို ေဆးေ၀ေပးသည္။ က်ေနာ့္ကို ဆရာ၀န္ထင္၍ အူယားဖားယား လာေခၚသူလည္းရွိရာ မဟုတ္ေၾကာင္း မနည္းရွင္းျပရသည္။ ဂရုဏာလည္း သက္မိသည္။ ပိုသည့္ေဆးမ်ားကို အမ်ိဳးအမည္ခြဲျခားျပျပီး ဦးဇင္းတစ္ပါးထံအပ္ခဲ့သည္။

ပစၥည္းေ၀ရာ စနစ္တက်ေတာ့ရွိသည္ဟု ခ်ီးက်ဴးမိသည္။ ေက်ာင္းထိုင္ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ စာသင္ဖက္ ကိုယ္ေတာ္က မႏၲေလးက ဆင္းလာျပီး စီမံေပးေနသည္။ ရြာရွိ အသက္ရွင္က်န္ေသာ လူစာရင္းကို ျပဳစုထားျပီး ယင္းစာရင္းႏွင့္ တိုက္ဆိုင္၍ ပစၥည္းေ၀သည္။ ဆန္၊ ေရသန္႔၊ ေခါက္ဆြဲ၊ အ၀တ္အစားမ်ိဳးစံု။ နာဂစ္အျပီး ဘယ္သူေတြ ကူဖို႔လာသလဲဆိုေတာ့ ခရိုင္မွဴးဆိုတာ ဆင္းလာတယ္တဲ့၊ ကူစရာေတာ့ ဘာမွ မသယ္လာပါတဲ့။ အေျခအေနလာၾကည့္တာတဲ့။ သူတို႔ ျပန္သြားျပီး တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာမွ ေရေတြသယ္လာတဲ့ ၾကက္ေျခနီစက္ေလွေရာက္လာပါသည္တဲ့။

ေလ၊ မီး၊ ေရ

ရြာအထဲ အထိ ထပ္၀င္ဖို႔ သူငယ္ခ်င္းကို ေခၚျပီးအလာ၊ ေရထုတ္တစ္ဖက္၊ ကေလး ခါးထစ္ခြတစ္ဖက္၊ ဆန္အိတ္ေခါင္းရြက္ထားေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔၍ ပစၥည္းေတြ ၀ိုင္းသယ္ရင္း ရြာအေျခအေန ေမးရသည္။ ရြာေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ေျမာက္ပိ
င္းဟူ၍ရွိရာ ေျမာက္ပိုင္းတြင္ အိမ္ႏွစ္လံုးႏွင့္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းပဲ က်န္သည္။ အိမ္ႏွစ္လံုးအနက္ တစ္လံုးမွာ အမိုးမရွိေတာ့၊ အိမ္ေနာ္ကျခမ္း ပြင့္ထြက္ေနသည္။ လိပ္ကြ်န္းတြင္ လူ ၂၅၀ အနက္ ၆၂ ေယာက္ ေသသည္။ ရြာေတာင္ပိုင္းမွာ တစ္ရြာလံုးကုန္ျပီဟုဆိုသည္။ အေလာင္းေတြေတာင္ အကုန္ျပန္မရဟု ဆိုသည္။ လယ္ထဲမွ ရသည့္အေလာင္းေတြကို မုန္တိုင္းျပီးေနာက္ ျမစ္ထဲ ေမွ်ာခ်ပစ္သည္ဟု ရြာထဲမွ အမ်ိဳးသမီးက ရွင္းျပသည္။ မီးမရိႈ႕ဘူးလားေမးေတာ့ ဓာတ္ဆီမရွိလို႔တဲ့။ ေသာက္ေရ ဘယ္ကရလဲဟု တီးေခါက္ၾကည့္သည္။ မိုးရြာတုန္းက ခံထားတာတဲ့။ ကုန္သြားတာ ရက္အတန္ၾကာျပီဟု ဆိုသည္။ ဒါျဖင့္ အခုေရဘယ္လို ေသာက္လဲဆိုေတာ့…။ ေသာက္ေရကန္ေတြက ဒီေရတက္တုန္းက ေရငန္ေတြ ၀င္ကုန္သည္။ ခံထားတဲ့ မိုးေရကုန္ေတာ့ ေရငန္၀င္ေနတဲ့ ေသာက္ေရကန္ထဲက ေရပဲ ေသာက္ၾကသည္။ ေသာက္ေလ ငတ္မေျပဆိုတဲ့ ေရငန္ေတြေပါ့။


ဟိုးဘက္က ဘာရြာေတြလည္း ေမးေတာ့ ကံစုတဲ့။ ျပီးေတာ့ သူဆက္ေျပာတဲ့ ရြာေတြ က်ေနာ္မမွတ္မိပါ။ ယခုေက်းရြာအုပ္စုတြင္ ရြာငါးရြာပါသည္ဟု ဆိုသည္။ အဲဒီဘက္ရြာေတြ ဘယ္သူမွ မေရာက္ၾကေသး။ (ဤေဆာင္ပါးမေရးခင္ ကိုဇာဂနာက သူတို႔ ကံစု ေရာက္ခဲ့သည္ဆို၍ ၀မ္းသာရသည္။ လိပ္ကြ်န္းဟိုးဘက္ သံဒိတ္ဘက္ကိုလည္း သူငယ္ခ်င္းမ်ား ယခုတစ္ပတ္ထဲ သြားမည္ဆို၍ ၀မ္းေျမာက္ရေသးသည္။) သူ႔အိမ္ေသးေသးေလးေပၚ ပစၥည္ေတြ တင္ေပးလိုက္ေတာ့ `ထိုင္ပါဦး၊ တစ္ခုခုေကြ်းခ်င္လို႔ပါ´တဲ့။ မစားရက္လို႔ မစားခဲ့ပါဘူး။


စာသင္ေက်ာင္း၊ စာၾကည့္တိုက္

အျပန္မွာ ကေလးမေလးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ စကားေျပာလာသည္။ စာသင္ေက်ာင္းရွိလားဆိုေတာ့ ရွိပါတယ္ ဟိုမွာတဲ့။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အပ်က္အစီး အပံုတစ္ပံုေတြ႕ရသည္။ ရြာထိပ္က ကေလးေတြ ေျပးျမင္သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြေရာဆိုေတာ့ သူတို႔ရြာမွာ ဆရာမပဲ လာသင္သည္တဲ့။ ဟိုးဘက္ရြာက လာသင္တာ ခုေတာ့ သူ႔ရြာကို ျပန္သြားျပီတဲ့။ စာသင္ေက်ာင္းမရွိခင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာေတာ့ စာသင္လို႔ ရေကာင္းပါရဲ့ဟု ေတြးမိသည္။


တေနရာအေရာက္ စာအုပ္ အျပဳတ္တစ္ခုေတြ႔၍ ေကာက္ယူၾကည့္ရာ ဓမၼပဒ၀တၱဳ ျမန္မာျပန္ ေရွးပံုႏွိပ္စာအုပ္ထဲမွ ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ ဒါရွားပါးစာအုပ္ပဲကြ ဟု သူငယ္ခ်င္းကို ေျပာလိုက္ရာ ေနာက္ကလိုက္လာေသာ ကေလးမက `စာၾကည့္တိုက္က ဟိုမွာေလ´ဟု ျပသည္။ ျပိဳက်ေနေသာ အေဆာင္ငယ္ေလးေအာက္ရွိ ေရထဲတြင္ စကၠဳေတြ တေဖြးေဖြးေတြ႕ရသည္။


ရြာလံုးကြ်တ္

ဘုန္ၾကီးေက်ာင္းျပန္ေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းေပၚတက္ၾကည့္သည္။ ရြာသားႏွစ္ေယာက္က အစ္ကိုလာ ဟုဆိုကာေက်ာင္းအေပၚထပ္ျပတင္းေပါက္ကေန ညႊန္ျပသည္။ အုန္းပင္ က်ိဳ႕တို႔က်ဲတဲ ႏွင့္ အိမ္ျပိဳတစ္လံုးျမင္ရသည္။ `အဲဒါ ရြာေတာင္ပိုင္းပဲ၊ တစ္ရြာလံုးမွာ အဲဒီအိမ္္ၾကီးတစ္လံုးပဲ က်န္တယ္။ အကုန္ပါသြားတာ´ဟု ရွင္းျပသည္။ အမွန္ပင္ ရြာဟု ျပာရန္ပင္ ခက္ေနသည္။ `လူေသတာ သစ္ပင္ပိ၊ အိမ္ပိလို႔လား´ ဟု က်ေနာ္က ေမးၾကည့္သည္။ ရြာသားႏွစ္ေယာက္က က်ေနာ့္ကို ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္ ျပန္ၾကည့္ျပီး `မဟုတ္ဘူးဗ်။ တစ္ရြာလံုးကြ်တ္ျပီး မုန္တိုင္းနဲ႔ပါသြားတာ´ဟု ဆိုသည္။ ရြာလံုးကြ်တ္ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးျဖစ္မည္။

`သူ႔မိသားစုနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေတြမွာ သူတစ္ေယာက္ပဲ က်န္တယ္။ သူ႕မိန္းမနဲ႔ သားႏွစ္ေယာက္ ပါသြားတယ္´ ဟု ရြာသားတစ္ေယာက္က နံေဘးမွ ခပ္ရြယ္ရြယ္လူကို ပုတ္ျပျပီးေျပာသည္။ `သူက အဲဒီေတာင္ပိုင္းကေလ´ဟု ဆက္ရွင္းျပသည္။ ထိုလူရြယ္မွာ အသက္ ၂၅၊ ၂၆ ၀န္းက်င္ခန္႔ရွိပံုရသည္။ မ်က္ႏွာမွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့၊ အူေၾကာင္ေၾကာင္ မ်က္ႏွာမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အခုဘယ္မွာေနလဲ ေမးၾကည့္ေတာ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာတဲ့။

`က်ေနာ္ကေတာ္ေသးတယ္။ ေယာက်္ားမို႔လို႔။ ေနာက္မိသားစုတစ္စုဆို မိန္းမတစ္ေယာက္ပဲ က်န္တယ္။ ပိုဆိုးတယ္။´ဟု သူက ေျပာေနေသးသည္။ ထိုအမ်ိဳးသမီးမွာ တျခားရြာက ေဆြမ်ိဳးေတြဆီ ထြက္သြားျပီဟုဆိုသည္။

`အစ္ကို အိမ္လည္း မရွိေတာ့ဘူးေပါ့´

`မရွိေတာ့ဘူးဗ်။´

`ဘာဆက္လုပ္မလဲ´

`အိမ္လည္းမရွိေတာ့ဘူး။ မိသားစုလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီမွာ မေနခ်င္ေတာ့ဘူး။ တျခားရြာမွာ အစ္ကို၀မ္းကြဲေတာ္တဲ့သူရွိတယ္။ အဲဒီမွာပဲ သြားေနေတာ့မယ္´


သူ႔မ်က္ႏွာမွာ အဓိပၸာယ္ဆိုသည္ကို ရွာမရေတာ့ပါ။ သူ႔လက္ကို ဆြဲျပီး ေငြႏွစ္ေထာင္ ထည့္ေပးေတာ့ မယူပါဘူးဟု ျငင္းသည္။ က်ေနာ္လည္း လက္ဖက္ရည္ဖို႔လို႔ ေျပာရမလား၊ အလွဴလို႔ ေျပာရမလား ဘာေျပာရမွန္းမသိျဖစ္ေနစဥ္ အၾကံရျပီး အစ္ကိုေတြရွိတဲ့ ရြာဆီသြားရင္ လမ္းစရိတ္ေပါ့ဟု ဆိုကာ အတင္းထည့္ေပးခဲ့ပါသည္။

ေရတက္ရင္ ေမာင္းရခက္တယ္ဟု ေလွဆရာေလာေဆာ္၍ ျပန္ၾကဖို႔ ႏိုးေဆာ္ရသည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၀တြင္ တခ်ိဳ႕က ဖိနပ္ခြ်တ္ထားခဲ့ရာ ကေလးေတြက ေစာင့္ေပးသည္။ ျပန္အထြက္မွာ ထိုကေလးေတြအတြက္ အ၀တ္တခ်ိဳ႕ဖယ္ထားျပီး ေ၀ေပးသည္။ ေလွဆရာႏွင့္ ေလွသမားေတြ အတြက္ အ၀တ္တခ်ိဳ႕ေပးေတာ့ ေပ်ာ္ေနၾကသည္။ အျပန္မိုးရြာသည္။ ဒုကၡသည္ေတြ ေသာက္ရရမွာမို႔ မိုးရြာတာ ဒီတစ္ခါ ေပ်ာ္မိသည္။ ေလွဆိပ္အ၀င္ျမစ္၀ရွိ စက္ေလွေခါင္မိုးေပၚတြင္ စက္ေသနတ္ကိုင္ထားေသာ စစ္သားတစ္ေယာက္ ပင္လယ္၀ဘက္ေမွ်ာ္ေငးေနတာ ေတြ႕ရသည္။

သင္ကာ

ေမ၊ ၂၀၀၈

Advertisements

Leave a comment

Filed under Article, Experience, Nargis

Comments are closed.