နာဂစ္အလြန္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း (၈)

နာဂစ္အလြန္ ခရီးသြားမွတ္တမ္း (၈)

မကူညီသည့္ အျပင္ ေႏွာက္ယွက္သည္

မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ဘေလာ္ဂါအေပါင္းအသင္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ ခ်ိတ္မိျပီး ခရီးထြက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ရသည္။ တြံေတး၊ ေကာ့မွဴး၊ ကြမ္းျခံကုန္း၊ ေဒးဒရဲ ခရီးစဥ္ျဖစ္သည္။ အဲဒီကေန ပင္လယ္၀ကို စက္ေလွနဲ႔ ထြက္မည္။ မနက္ ငါးခြဲဆံု၊ ေျခာက္နာရီထြက္ဆိုေသာ္လည္း မိန္းကေလးေတြ (အလွျပင္တာလား၊ ထမင္းခ်က္တာလားမသိ) မေရာက္ေသး၍ ေနာက္က်မွ ထြက္ရသည္။ မဟာစည္က ကိုယ္ေတာ္တစ္ပါးလည္း လိုက္လာသည္။

Check Point ကို စေရာက္ေတာ့ ကားအစီး ၂၀ ေလာက္ပဲ ရွိမည္။ ေန႔က တနဂၤေႏြေန႔။ ဆယ္မိနစ္အတြင္း ကားေတြ အစီး ၂၀၀ ေလာက္ျဖစ္လာသည္။ Check Point မွ လႊတ္ေနသည္က တစ္မိနစ္ တစ္စီးေတာင္ မရွိ။ ေနာက္မွာတန္းစီလာသည့္ ကားေတြက မိနစ္တိုင္းတိုးေနသည္။ ကားၾကီးကားငယ္၊ ေယာက်ၤား မိန္းမ၊ လူငယ္လူၾကီး၊ ျမန္မာ ကုလား မြတ္ဆလင္ အစံုစံု။ ကုမၸဏီက၊ အဖြဲ႔အစည္းက၊ ရြက္ကြက္က အလွဴရွင္လည္း စံုသည္။ လွဴစရာေတြလည္း စံုသည္။ အကုန္လံုး တူၾကသည္မွာ ေစတနာ၊ ေမတၱာပင္

Check Point ကို မေယာင္မလည္ကပ္သြားသည္။ လူေတြ အံုတိုးျပီး စာရင္းေပးေနသည္။ ဘာေတြကို Check ေနသလဲ။ ကားနံပတ္မွတ္သည္။ သတိေပးေၾကညာစာရြက္ေပးသည္။ (ကိုယ္ကမကူ ကူေသာ္မၾကိဳက္ ပို႔စ္တြင္ၾကည့္။) ျပီးေတာ့ ျဖတ္ပိုင္းတစ္ခု။ ကားေရွ႕မွာ ကပ္ထားဖို႔။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ေဒသခံျပည္သူေတြကို Save (ကယ္ဖို႔) မဟုတ္ဘဲ သူတို႔ (လက္တစ္ဆုပ္စာ) Safe (အဘက္ဘက္လံုျခံဳဖိုု႔) ဆိုတာပဲျဖစ္သည္။ ဘာေတြမွန္းမသိ ဆိုင္ကယ္ေတြ တကားကား၊ တုတ္ေတြ၊ ေသနတ္ေတြတကားကား။ ဒီေနရာသည္ စစ္ဇုန္လည္း မဟုတ္ပါ။ အခု လာလွဴသူေတြမွာလည္း ဆန္အိတ္၊ ေခါက္ဆြဲ၊ ေဆးေတြပဲ ပါပါသည္။ ဘယ္သူေတြကို ရိုက္ျပီး ဘယ္သူေတြကို ပစ္ဖို႔ တုတ္ေတြ၊ ေသနတ္ေတြ ျပင္ထားၾကသနည္း။ ႏိုင္ငံတကာ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ စစ္တပ္က အျမဲပါပါသည္။ တရုတ္ငလ်င္မွာလည္း စစ္တပ္က ကူရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေသနတ္ေတြ၊ တုတ္ေတြ မပါပါ။ မိုးကာေတြ၊ ေပါက္ျပားေတြ၊ ေဆးအိတ္ေတြနဲ႔ လာၾကပါသည္။ ဘယ္ႏို္င္ငံၾကည့္ၾကည့္ ဒီလိုပါပဲ။

က်ေနာ္အျမင္တြင္ သူတို႔လုပ္သင့္သည္က ခရီးလမ္းပန္း အဆင္ေျပေရး၊ အလွဴရွင္ေတြကို ကူညီေရးႏွင့္ ေဒသခံေတြကို တတ္အားသမွ်ကူညီေရးျဖစ္ပါသည္။ ကားတန္းၾကီး အဆမတန္ရွည္လာေသာအခါ လူေတြက ပူညံပူညံျဖစ္ၾကပါျပီ။ ၾကိန္ဆဲၾကပါျပီ။ ဒီၾကားထဲ လွဴတာျခင္းအတူတူ `အဲပုဂံ´တံဆိပ္ႏွင့္ ကားေရွ႕တြင္ `H´ဟု အမွတ္သညာျပဳထားေသာ ေတဇ၏ ထူးကုမၸဏီက ကားေတြက အခြင့္ထူးခံအျဖစ္ တန္းမစီဘဲ ၀စီ တရႊီရႊီျဖင့္ အေရွ႕ဆံုးေရာက္ေအာင္ ေက်ာ္တက္ၾကပါေသးသည္။ ေၾသာ္ အလွဴျပဳတာေတာင္ သူတို႔က အခြင့္ထူးခံေသးသကိုးဟု ေအာက္ေမ့မိသည္။ လာတာက ဇိမ္ခံကားႏွင့္ ဘာေတြ လွဴမလဲေတာ့ မသိ။ က်ေနာ္တို႔ အပါအ၀င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ဘတ္စ္၊ ဒိုင္နာၾကီးေတြ၊ ရိန္းဂ်ားၾကီးေတြႏွင့္ ပစၥည္းေတြ တနင့္ပဲျဖစ္သည္။

သာသနာ့အလံ ရန္သူတဲ့လား

ကားေတြတသီၾကီး မေရြ႕ႏိုင္။ ကားမွာပါသည့္ ဦးပဇင္းက လက္မွတ္ရဖို႔သြာတိုးသည္။ က်ေနာ္ႏွင့္ ဦးေဆာင္သူ လူငယ္တို႔လည္း ထိုနားေရာက္သြားသည္။ ဦးဇင္းမွာ လူမတိုးႏိုင္ျဖစ္ေနသည္။ ဦးဇင္းက
ု အသာလက္ကုပ္ျပီး အေျခအေနေမးရသည္။ ရႈပ္ယွက္ခတ္ေနသည္ပဲ ေျပာႏိုင္သည္။ က်ေနာ္က `သာသနာ့ အလံတင္ပါလား´ဟု အၾကံေပးမိသည္။ ဦးဇင္းႏွင့္ ဦးေဆာင္လူငယ္က `ဟာ အဲဒါ ပိုဆိုးတယ္။ ပိုရစ္ခံရလိမ့္မယ္´ ဟု ေျပာေသာအခါ က်ေနာ္ Shock ျဖစ္သြားသည္။ သာသနာ့ အလံသည္ စစ္အစိုးရအဖို႔ ရန္သူျဖစ္ေနျပီလား ဟု ေတြးမိေသာအခါ စိတ္မေကာင္းျခင္းၾကီးစြာျဖစ္ျပီး ေခါင္းငိုက္စိုက္ က်မိေတာ့သည္။

`ေမာင္း..ေမာင္း´`ေဟး..ေဟး´ ဟု ၀ိုင္းေအာ္ေသာအခါ Check Point က စာရင္းမွတ္တဲ့ ငတိေတြ စာအုပ္ခ်ိဳင္းၾကားညွပ္ျပီး အထဲ၀င္ေျပးသည္။ ျပီးေတာ့မွ ျပန္ထြက္လာျပီး ကားတန္းကို လန္႔သြားပံုရသည္။ ခပ္ျမန္ျမန္ သြားခြင့္ျပဳသည္။

ဒါကူညီတာ မဟုတ္ဘူး၊ ေႏွာက္ယွက္ေနတာ ဟူေသာ အေတြ႕အၾကံဳသည္ လူတိုင္းရင္ထဲမွာ ခါးသီးစြာ စြဲထင္သည္။ လူငယ္ေတြက ရင့္ရင့္သီးသီး ဟာသလုပ္သည္။ ဆဲဆိုျခင္းျဖင့္ ပြင့္အန္ထုတ္ပစ္လိုက္သည္။

ရန္ကုန္ အမွိဳက္ပံု

ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ တီးတိုးေျပာၾကသည့္ အရပ္စကားရွိသည္။ ျမန္မာအယူ `တေဘာင္´ဟု ဆိုရမလားမသိ။ `မႏၲေလး ျပာပံု၊ ရန္ကုန္ အမွိဳက္ပံု၊ ပ်ဥ္းမနား အရိုးပံု´တဲ့။ မႏၲေလးလည္း မီးေလာင္ျပီးျပီတဲ့။ ရန္ကုန္လည္း အခု အမွိဳက္ပံုျဖစ္ေနျပီတဲ့။ တစ္ခုပဲ က်န္ေတာ့သတဲ့။

တကယ္ပဲ အမွိဳက္ပံုျဖစ္ပါသည္။ အပ်က္ အဆီးမ်ားမွာ ပစၥည္း အမယ္စံုကို အိုးထဲထည့္ေမႊသလို ဘာပစၥည္း ဘာ ခြဲလို႔ မရေလာက္ေအာင္ အမွိဳက္သဖြယ္ျဖစ္ေနပါသည္။ ခရီးစလာျပီ ဆိုသည္ႏွင့္ အေ၀းက ျမင္ေနရသည္မွာ ကုန္းေပၚမွ ထီးက်ိဳးေနသာ ေစတီမ်ား။ တန္ေဆာင္း ျပႆဒ္ေတြက ဘံုထြတ္ေတြ ေျမခကုန္သည္။ အခ်ိဳ႕ ေစတီၾကီးမ်ားမွာ ငွက္ေပ်ာဖူးမွ ျပတ္၍ ထြက္သည္။ အိမ္ေတြက ႏွစ္အိမ္ျခား၊ သံုးအိမ္ျခား ျပိဳသည္၊ ျပားသည္။ လဲသည္။ ျပဳတ္ထြက္သည္၊ ပြင့္ထြက္သည္။

အခ်ိဳ႕အိမ္ေတြက တတ္ႏိုင္ေတာ့ ျပင္ျပီးျပီး။ သြပ္ေတြ၊ သစ္ေတြ တေျပာင္ေျပာင္။ တခ်ိဳ႕ အိမ္ျပိဳထဲမွာပဲ ရရာ က်ားကန္ျပီးေနၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က အိမ္ကို စြန္႔ျပီး တရြာတက်ီ ေဆြမ်ိဳးရွိရာ ေျပာင္းၾကျပီ။ (ဒုကၡသည္ စခန္းမွာ ေရာက္ေနတာ ဘယ္သူေတြလည္းေတာ့ မသိပါ။)

အဖိုးၾကီး၊ အဖြားၾကီး၊ ကေလးေတြ၊ ကေလးငယ္ေတြနဲ႔ မိန္းမေတြ၊ ဘုန္းၾကီးအိုေတာထြက္ၾကီးေတြ ကားလမ္းတစ္ေလ်ာက္ စီရရီ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ သူတို႔မ်က္လံုးမွာ လက္ေနသည္။ သူတို႔သည္ အိေျႏၵပ်က္ မေတာင္းၾကပါ။ `တာ့တာ´ဟု လက္ျပသည္။ က်ေနာ္တို႔ကားေခါင္းခန္းတြင္ သကၤန္းရံုလွ်က္သား မဟာစည္ကိုယ္ေတာ္ တစ္ပါးပါေတာ့ အားကိုးရာဟု လက္အုပ္ခ်ီမိုးၾကသည္။ စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ အုတ္ဖိနပ္ပဲ က်န္သည္။ ေရွ႕မွာ ျပဳတ္က်ေနေသာ ဆိုင္းဘုတ္ေၾကာင့္သာ စာသင္ေက်ာင္းဟု သိရသည္။ ျပန္လည္ထူေထာင္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ လြယ္ေတာ့မည္မဟုတ္ေသာ ေက်းရြာစာၾကည့္တိုက္ေလးေတြမွာ ျပားျပား၀ပ္ေနသည္။ ေရစိုျပီး ပြေနေသာ၊ ပံုပ်က္ေနေသာ စာအုပ္ပိုင္း၊ စာရြက္ပိုင္းေတြက ျပန္႔က်ဲလ်က္။

တကယ့္ ဒုကၡသည္စခန္း

ရိႈးႏွင့္ စမိုးႏွင့္
အေရွ႕မွာ လယ္သာပံုႏွိပ္ (ဗိုင္နယ္) ဆိုင္းဘုတ္ေထာင္ထားေသာ ဒုကၡသည္စခန္းေတြမွာ ဒုကၡသည္ စခန္းႏွင့္ မတူပါ။ ေရွ႕တန္းထြက္သည့္တပ္ စခန္းခ်ေနသည္ႏွင့္တူသည္။ ရဲနဲ႔ စစ္တပ္၊ စစ္ကား၊ ဆိုင္ကယ္၊ ေ၀ၚကီ ေတာ္ကီေတြ မည္းမည္းလွဳပ္ေနသည္။

တကယ့္ ဒုကၡသည္စခန္းေတြ ရြာတိုင္းမွာ ေတြ႕ခဲ့ပါသည္။ တဲရံုမဆန္႔၍ အျပင္ထြက္ထိုင္ေနသူမ်ားႏွင့္၊ အုပ္ခ်ဴပ္စီမံေပးသူ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား ရဲရဲလွဳပ္ေနသည့္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း အမိုးပြင့္၊ နံရံျပိဳ၊ အကာမဲ့မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းေရွ႕တြင္ တခ်ိန္က ကိုယ္ေတာ္ေလးေတြ သျဂၤဳိလ္သရုပ္ခြဲသည့္ ေက်ာက္သင္ပုန္းမွာ ယခုအခါ ဒုကၡသည္စခန္း ဆိုင္းဘုတ္ျဖစ္လာသည္။ `ဤေက်ာင္းတြင္ ဒုကၡသည္မ်ား ခိုလွံဳေနပါသည္´`လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္´ဟု ေျမျဖဴႏွင့္ေရးထားသည္။

တပ္ခ်စခန္းႏွင့္တူေသာ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ လွဴသူမရွိ။ ဓနိတဲရွည္ ျဖစ္သလိုေဆာက္ထားေသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက သာသနာ့ဒုကၡသည္စခန္းမွာ အလွဴကားေတြ မစဲ။ ဒါကိုပင္ စစ္တပ္ကတခ်ိဳ႕၊ အရပ္၀တ္နဲ႔ကတခ်ိဳ႕ မၾကည္သလို ေယာင္ေပေပႏွင့္ ရစ္သီရစ္သီၾကည့္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေရေလးပါရင္ တိုက္စမ္းပါဟု အဖြားအိုတစ္ေယာက္ကပ္လာသည္။ ခ်ိဳခ်ဥ္ေလးတစ္လံုး၊ ဘီစကစ္ေလးတစ္ခ်ပ္ေပးလိုက္လ်င္ပင္ လူၾကီးေတြတန္မဲ့ ေပ်ာ္ေနၾကသည္။ ေရကို ခ်က္ခ်င္းေသာက္ေသာ္လည္း မုန္႕ေလးေတြ သိမ္းထားၾကသည္။ ခင္ဗ်ား စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ ဒါ မိဘမဲ့သြားေသာ သူတို႔ ေျမးေလးေတြ အတြက္ ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ သူတို႔အတြက္ ေနဖို႔ညစာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ယုတ္စြ အဆံုး အိမ္နီးခ်င္း မိဘမဲ့ လူမမယ္ေလးေတြ အငိုတိတ္ဖို႔လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

က်ေနာ္ကေတာ့ မ်ိဳမက်လို႔ ဘာမွ မစားျဖစ္ဘူး။ ေရတစ္ငံု ႏွစ္ငံုရယ္၊ အံၾကိတ္ထားဖို႔ ကြမ္းတစ္ယာပဲ ခရီးသြားေဖာ္ဆီက ေတာင္းျပီး ၀ါးေနခဲ့သည္။

သင္ကာ

၂၅ ေမ၊ ၂၀၀၈

Advertisements

Leave a comment

Filed under Experience, Nargis

Comments are closed.