ယာယီကဗ်ာဆရာ၏ ထာ၀ရပံုရိပ္မွတ္တမ္းမ်ား (ပထမပိုင္း)

(ေတာင္းပန္ခ်က္။ ။ ယမန္ေန႔က ပို႔စ္တင္၍ရေသာ္လည္း Read More လုပ္၍ မရသျဖင့္ ပို႔စ္အရွည္ၾကီးကို ဒီအတိုင္းတင္ခဲ့ပါသည္။ ေနာက္မွ Sever Update လုပ္လိုက္၍ SQL ေျပာင္းရမည္ဆိုသျဖင့္ ေမွာ္ဆရာထံမွ နည္းယူျပီး ျပန္ျပင္ရာ ေနာက္ဆံုးတင္သည့္ပို႔စ္ ေပ်ာက္သြားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘေလာ့ဂ္မွာ ျပန္အိုေကသြားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပ်က္သြားေသာပို႔စ္ကို ျပန္ခြဲတင္လိုက္ပါသည္။)

ယာယီကဗ်ာဆရာ အိပ္မက္ႏိုးျခင္း

က်ေနာ္သည္ ငယ္စဥ္ကပင္ စာ၊ ကဗ်ာ၊ ပန္းခ်ီတို႔ႏွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႔သူျဖစ္သည္။ နီးစပ္ေသာ အသိုင္းအ၀ိုင္းမရွိ၊ ပန္းခ်ီအႏုပညာကို အားမေပးေသာ မိဘမ်ားလက္ထဲ၌ ကိုယ္၀ါသနာပါရာကို မဆုတ္မနစ္တြယ္ထားခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ က်ေနာ္သည္ ပန္းခ်ီသမားလည္း ျဖစ္ခဲ့သည္။ ကဗ်ာသမားလည္းျဖစ္ခဲ့သည္။ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာအတြက္ ဘ၀မွာ ရင္းခဲ့ရတာေတြရွိသည္။ အနိမ့္အျမင့္ အတက္အက်ေတြ ၾကံဳရသည္။ ၾကည္ႏူးခဲ့ရသလို၊ ငိုလည္းငိုခဲ့ရသည္။ ျဖစ္ခ်င္တာေတြကို ျဖစ္သင့္တာေတြနဲ႔ အစားထိုးရဖို႔လည္း ၾကံဳခဲ့သည္။

စိုးေဇယ်၏ မွတ္မိေသးတဲ့သတင္းေထာက္ဘ၀က ေန႔ရက္မ်ား ႏွင့္ ခ်ိန္ကိုက္ဗံုး ေျခာက္လံုးႏွင့္ အခ်ဳပ္ခန္းထဲက နံနက္စာကို ဖတ္ရေသာအခါ ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ဖူးေသာ မေ၀းလွသည့္ အတိတ္မွ အရိပ္တို႔သည္ မရိုးမရြ ျပန္ေပၚလာသည္။ အစ္ကိုၾကီးကိုဘေကာင္းတိုက္တြန္းေသာ ပန္းခ်ီအေၾကာင္း ေနာက္မွေရးမယ္ဟု စဥ္းစားျပီး ဘ၀တစ္ေကြ႕မွာ အိပ္မက္မက္သလို ခဏတာ ေရာက္ရွိက်င္လည္ခဲ့သည့္ ကဗ်ာသမားဘ၀အေၾကာင္း ေရးဖို႔ လက္ကယားလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ယာယီကဗ်ာဆရာဟု ေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္သည္။ အေပါင္းအသင္းေတြကေတာ့ ကဗ်ာသမားအျဖစ္ကို ယာယီဟုဆိုရေကာင္းလား ေ၀ဖန္ေကာင္း ေ၀ဖန္ၾကမည္။ ဘ၀မွာ အမွတ္ထင္ထင္ရွိေသာ ေန႔ရက္မ်ား အျဖစ္သတိတရရွိသည့္အတိုင္း ေရးလိုက္ပါသည္။

child-painting.jpg

က်ေနာ္ႏွင့္ အေဖေျပာေသာ ကဗ်ာတိုစာစမ်ား

ကဗ်ာအေၾကာင္းကိုလွန္လွ်င္ ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀ကိုပင္ ျပန္လွန္ရမည္။ အေဖသည္ က်ေနာ့္ ပတ္၀န္းက်င္မွ အျခားသူတို႔၏ အေဖမ်ားထက္ စာပိုဖတ္သူျဖစ္သည္။ စာဖတ္ စာစပ္၀ါသနာရွိသည္။ ငယ္စဥ္က ၾကံဳလွ်င္ၾကံဳသလို ပံုတိုပတ္စ ကဗ်ာတိုကဗ်ာစမ်ားကို ေျပာျပ၊ ရြတ္ျပတတ္၏။

မွတ္မိသမွ်ထဲတြင္ ယေန႔အထိ စြဲေနေသးသည္မွာ ထြ႗္ေခါင္ဆရာေတာ္ကို သဂၤဇာဆရာေတာ္က ၾကည္စားသည့္ ကဗ်ာတိုျဖစ္သည္။ စစ္ကိုင္းေခ်ာင္တြင္ အတူသီတင္းသံုးၾကစဥ္ တေန႔၌ ထြ႗္ေခါင္ဆရာေတာ္သည္ ေက်ာင္းနံရံ၌ စာတိုတစ္ခုေတြ႔သည္ဆို၏။

စိတ္ပုတီးရယ္နဲ႔

ရိပ္မွီးတဲ့ ထြ႗္ေခါင္။

ဦးေရႊညိဳသီလေခ်ာရယ္နဲ႔

ေတာေမႊ႔တဲ့ ေခ်ာင္။

ဟူ၍ ျဖစ္၏။ ထြ႗္ေခါင္ဆရာေတာ္၏ ငယ္မည္မွာ ေရႊညိဳျဖစ္၏။ သီလေခ်ာဆိုသည္မွာလည္း စစ္ကိုင္းေခ်ာင္မွ မယ္သီလရွင္မ်ားေလာဟု အဓိပၸာယ္ႏွစ္ခြ ထြက္ေနေတာ့သည္။

ကဗ်ာကို ျမင္လွ်င္ပင္ ထြ႗္ေခါင္ဆရာေတာ္သည္ သဂၤဇာလက္ခ်က္ဟု သိေလရာ ရွင္းပါဦးဟု ေခၚယူေမးျမန္းေလသည္။ သဂၤဇာဆရာေတာ္ကလည္း အလြန္ဥာဏ္ရႊင္သူျဖစ္ရာ “အရွင္ဘုရား၏ သီလမွာ အျပစ္ဆိုဖြယ္ မရွိ၍ သီလေခ်ာဟု ဆိုရပါေၾကာင္း” ျပန္ေလွ်ာက္တင္ေသာ ဟူ၏။

ေနာက္မွတ္မိသည့္တစ္ခုမွာ

အျဖဴႏွင့္ အျပာကိုပယ္

အ၀ါထည္ကေလးႏွင့္ေတာ္၏။

ဟု အစခ်ီေသာ ကဗ်ာတိုေလးျဖစ္၏။ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္ျဖစ္ေသာ လူ၀တ္ေၾကာင္ကို ပယ္ေတာ့မည္ဟု ဆို၏။ ေနာက္တပိုဒ္ဆက္သည္ကား..

ေခ်ာင္အနီးမွာလ

ေမာင္ၾကီးကို တေစၦကိုက္လိမ့္မယ္

မင္းလိုက္ခဲ့ဦး။

ဟူ၍ ျဖစ္ရာ ၾကားတိုင္းပင္ က်ေနာ္ရယ္မိေလ၏။ ဟုတ္မလိုလိုႏွင့္ ေတာထြက္တာေတာင္ သရဲေၾကာက္လို႔ မင္းပါလိုက္ခဲ့ပါေတာ့ဆိုျပီး အဖ်ားရႈးသြားေလသည္။

ပန္းခ်ီကဗ်ာ ေရာရာ

သူငယ္တန္းမေရာက္ခင္ကပင္ ေျမျဖဴခဲ၊ မီးေသြးခဲ စသည့္ရရာျဖင့္ ေတြ႔ရာေနရာတြင္ အရုပ္ေရးေလ့ရွိေသာ၊ ပန္းခ်ီေရးျခင္းကို ၀ါသနာၾကီးလြန္းလွေသာ က်ေနာ့္အဖို႔ ကဗ်ာစပ္ျခင္းသည္လည္း ပန္းခ်ီႏွင့္ခြဲမရသည့္ ၀ါသနာအျဖစ္ တိုးလာေလသည္။ ေက်ာင္းျပ႒ာန္းစာအုပ္မွ ကဗ်ာမ်ားကို ေဒါင္းေဒါင္းေျပးရြတ္လို႔ အားမရေသး၍ ရွင္မဟာရ႒သာရ၊ ရွင္မဟာသီလ၀ံသတို႔၏ လကၤာမ်ားကို ရွာျပီး အာဂံုေဆာင္ေသး၏။ ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ “၀ဏၰပဘာ ကလ်ာႏုစသစ္ ပ်ိဳျမစ္ျမစ္လွ်င္ က်စ္လစ္တင့္စဖြယ္ လွမ်ိဳးၾကြယ္သား”အစခ်ီသည့္ ေတာင့္တဲ့တြန္႔လကၤာအဆန္းမ်ားလည္း ငယ္စဥ္ကပင္ ရွာ၍ ဖတ္သည္။ အေဖစုထားေသာ စာအုပ္မ်ားထဲမွ ဦးဧေမာင္၏ ကဗ်ာဖြဲ႔နည္းမ်ားေတြ႔၍ ေလ့လာသည္။ ေလးလံုးစပ္ကေလးမ်ားလည္း ေရးၾကည့္သည္။

ကဗ်ာေရာဂါကို ပ်ိဳးေပးခံရသည္မွာ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀၌ျဖစ္သည္။ ေျပာရလွ်င္ က်ေနာ္သည္ သကၤန္းကြ်န္းမွ ထိုရြာကေလးသို႔ ေျပာင္းျပီး ခုႏွစ္တန္းတက္သည္။ ေတာေက်ာင္းတြင္ က်ေနာ္ကဲ့သို႔ ျမိဳ႕ဆင္ေျခဖံုးမွ ေျပာင္းလာသူ (သူတို႔အေခၚ ရန္ကုန္မွေျပာင္းလာသူ) မွာ သူတစိမ္းကဲ့သို႔ရွိျပီး စိတ္၀င္စားမႈခံရသည္။ အတန္းထဲတြင္သာမက ေက်ာင္းတြင္က်ေနာ္နာမည္ၾကီးသည္မွာ ပန္းခ်ီေရးေပးျခင္းျဖစ္သည္။

ဆုရလြန္း၍ ရွက္ရသည္

ပန္းခ်ီေရး၍ ရေသာဆုေတြလည္း တပံုတပင္။ ေတာအရပ္မွာ အႏူေတာ လူေခ်ာေပါ့ေလ။ ဒီေလာက္ၾကီး ေတာ္လွသည္ကား မဟုတ္ပါ။ ကဗ်ာျပိဳင္ပြဲ လုပ္ေတာ့ ၀င္ျပိဳင္ၾကည့္သည္။ ျပိဳင္ဘက္မရွိ ပထမရျပန္သည္။ ကဗ်ာ စာစီစာကံုး ျမိဳ႕နယ္အဆင့္တက္ျပိဳင္သည္။ ပထမဆုအမ်ားဆံုးရသည္။ ေရးခ်င္တာ ေရးပစ္၍ ဒုတိယႏွစ္ခါေတာ့စြဲလိုက္ေသးသည္။ အဲဒီတုန္းက ေလွပြဲသဘင္၊ ျမင္းပြဲသဘင္၊ လြတ္လပ္ေရး ျပိဳင္ပြဲေတြက လုပ္ပဲလုပ္ႏိုင္သည္။ ျမိဳ႕နယ္တက္ျပိဳင္လို႔ တျခားေက်ာင္းက လာျပိဳင္သူေတြက က်ေနာ့ကိုေတြ႔လွ်င္ ငါတို႔ေတာ့ ဒုတိယပဲဟု ညဥ္းၾကသည္။ ထိုစဥ္က ညက္ညက္ေၾကေအာင္ေရးသည္မွာ လကၤာႏွင့္ ပိုဒ္စံုရတု ေရွးပံုစံအခန္႔မ်ားျဖစ္သည္။

တခါ၌ ျပိဳင္ဘက္လည္းျဖစ္၊ မ်က္မွန္းလည္းတန္းမိေနေသာ တျခားေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးက “အစ္ကိုပဲ ပထမရမွာပါ”ဟု ေျပာလိုက္သည့္ေနာက္တြင္ က်ေနာ္အေတြးတစ္ခု ၀င္လာ၏။ ဘယ္သူႏိုင္မယ္ သိေနေသာပြဲမ်ိဳးသည္ ပြဲေကာင္းမ်ိဳးမဟုတ္သလို၊ ျပိဳင္ရတာ တရားမွ်သည္ဟုလည္း မထင္မိ။ ျပိဳင္ျပီးလွ်င္ ေက်ာင္းအသီးသီးမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ခ်က္ခ်င္းစစ္ျပီး ေၾကျငာေလ့ရွိရာ အေ၀းၾကီးမွလာျပီး တက္ျပိဳင္ရေသာ က်ေနာ္တို႔မွာ က်ေနာ္ ပထမခ်ိတ္လွ်င္ ေပ်ာ္ၾကသည္။ က်ေနာ္ကား ပထမ၊ ဒုတိယတေခါက္ေလာက္အထိေပ်ာ္ေသး၏။ ေနာက္ေတာ့ ထူးကဲျပီး ေပ်ာ္လွတယ္မရွိေတာ့။ သို႔ျဖင့္ က်ေနာ္ စဥ္းစားမိလာသည္။

က်ေနာ္သည္ ထို အလယ္တန္းေက်ာင္းတြင္ ခုႏွစ္တန္း (တစ္ခါက်၍) ႏွစ္ႏွစ္ႏွင့္ ရွစ္တန္း၊ စုစုေပါင္း သံုးႏွစ္ေနခဲ့၏။ ႏွစ္ပတ္လည္ဆုေပးပြဲတြင္ အတန္းတင္စာေမးပြဲမွာ ပ၊ ဒု၊ တ ရသူေတြက ဆုတစ္ခါပဲ တက္ယူရ၏။ ခုႏွစ္တန္းႏွစ္က် က်ေနာ္ကား မွတ္မွတ္ရရ ပန္းခ်ီဆု၊ ကဗ်ာဆု၊ စာစီစာကံုးဆု၊ ျမိဳ႕နယ္ဆု၊ ေက်ာင္း ေရာရာ ဆုေပးပြဲတစ္ခုတည္းမွာ ခုႏွစ္ခါတက္ယူရရာ စာေတာ္၍ ဆုရသူမ်ားကိုပင္ အေတာ္ပင္မ်က္ႏွာပူမိေသး၏။ မွတ္မိေသးသည္။ မိဘမ်ားမေျပလည္ခ်ိန္ျဖစ္၍ ဆုတက္ယူရန္ အ၀တ္အစားမ၀ယ္ႏိုင္တာ၊ ၀တ္ေနက်အေဟာင္းေလးနဲ႔ ဆုတက္ယူရတာ မွတ္မိေသးသည္။ ျမိဳ႕နယ္တက္ျပီး ဆုယူေသာအခါမွ ေစ်းေပါေပါပုဆိုးေလး အဘြားက အေမ႔ကို ၀ယ္ေစ၍ ေရက်ေအာင္ေတာင္ ေလွ်ာ္ခ်ိန္မရဘဲ ၀တ္သြားရတာလည္း မွတ္မိေသးသည္။ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသားအေရာက္တြင္ က်ေနာ္သည္ ျပိဳင္ပြဲမ၀င္ခ်င္၍ ဆရာကို ေရွာင္ေန၏။ ဆရာက လူလႊတ္ေမးခိုင္းေသာအခါ က်ေနာ္ခ်ည္းဆုရေနတာ ရွက္လို႔ဟု ေျပာေသာအခါ အႏုပညာဆရာဦးေမာင္ေငြႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီးတို႔က ရယ္ၾကေသာဟူ၏။

သင္ကာ ရည္းစားစာေရးေပးသည္

သို႔ႏွင့္ ကိုးတန္းကို စိုက္/ေမြးရွိ အထက္တန္းေက်ာင္းတက္သည္။ ျမန္မာစာသင္ေသာဆရာၾကီးမွာ ဒုေက်ာင္းအုပ္ျဖစ္၍ စာကဗ်ာေလ့လာမႈကို မ်ားစြာအားေပး၏။ ျပိဳင္ပြဲရွိသည္ဆိုျပီး ေၾကညာေသာအခါ က်ေနာ္က စာရင္းမသြင္း။ စာရင္းပိတ္ခါနီးတြင္ ဆရာၾကီးကေခၚသည္ဆို၍ ဆရာေၾကာက္ေသာက်ေနာ္ ပူထူသြားသည္။ ဘယ္ေကာင္ ငါ့နာမည္နဲ႔ ရည္းစားစာေပးလိုက္သလဲ။ ငါဘာမွားသလဲဟု ေၾကာက္ကာေနေတာ့သည္။ ဆရာၾကီးဆီေရာက္ေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ကဗ်ာေရးဖို႔ စာရင္းမေပးသလဲဟု ေမးေလရာ အေျဖရၾကပ္ေနေတာ့သည္။ ဘယ္သူမ်ားခြ်န္လိုက္ပါလိမ့္ဟုေတြးမိသည္။ ေနာက္မွသိရသည္မွာ အလယ္တန္းေက်ာင္းအုပ္က က်ေနာ့္အေၾကာင္း အထက္ေက်ာင္းသို႔ ခ်ိတ္ပိတ္စာပို႔ျပီး အေၾကာင္းၾကားျပီးျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။

သစ္ရြက္လႈပ္တာေတာင္ ရင္ခုန္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ခ်ာတိတ္ကေလးျဖစ္လာေသာ သင္ကာ၊ အခ်စ္ကဗ်ာကို ခံစားသီဖြဲ႔တတ္လာေသာ သင္ကာသည္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀တြင္ ရည္းစားစာေရးေပးသူအျဖစ္လည္း နာမည္ၾကီးျပန္ေလသည္။ ရည္းစားစာကို ေတာ္ရံုတန္ရံုေရးေပးသည္ေတာ့ မဟုတ္။ ဒီေကာင္တကယ္ေၾကြေနတာလား၊ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိလား ၾကည့္ေသးသည္။ ေရးေပးမည္ဟုဆံုးျဖတ္လွ်င္ မင္းဘယ္လိုျဖစ္ေနသလဲ၊ ဘယ္လိုခံစားရလဲဟု ႏွစ္ကိုယ္ၾကားေမးသည္။ တနည္းအားျဖင့္ သူ႔ရင္ဘတ္ကို က်ေနာ္ငွားျပီး ၀င္ၾကည့္သည္။ ျပီးလွ်င္ ဖီလင္ရသလို စာသင္ခန္းထဲမွာ၊ အိမ္မွာ၊ တခါတေလ ေက်ာင္းကအျပန္ လမ္းခုလတ္မွာရွိတဲ့ ေစ်းမွာေရးသည္။ ေစ်းက မနက္ေစ်းဆိုေတာ့ ညေနမွာ လူမရွိ။ ဆိုင္ခန္းလြတ္ေတြေပၚတက္ထိုင္ျပီး ေရးသည္။

အမ်ားစုကေတာ့ သိပ္မၾကာခင္ အိုေကသြားၾကသည္။ က်ေနာ့္ ခ်စ္သူငယ္ခ်င္း စိုးၾကီး (စိုးသီဟ)၊ ႏိုင္ၾကီး (ႏိုင္ေဇာ္ဦး) ႏွင့္ ငဇင္ (သန္႔ဇင္) တို႔က အႏီွငတိထံမွ မုန္႔ကပ္စားၾကသည္။

မမစိမ္းႏွင့္ တိမ္းမူးခဲ့ေသာ ေန႔ရက္မ်ား

ဆယ္တန္းအေရာက္တြင္ အသည္းႏုေသာက်ေနာ္လည္း မမအလွထံပါးမွာ ေၾကြခဲ့သည္။ မမသည္ ဆံပင္တင္ပါးေက်ာ္ရွိျပီး ဖြံ႔ဖြ႔ံထြားထြား၊ ျမန္မာဆန္ျခင္းႏွင့္ အေၾကာက္အလန္႔မရွိ ရဲရဲတင္းတင္းရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ သူမကို ေၾကြသူေတြမ်ားသည္။ အစ္ကိုငါးေယာက္ရွိျပီး အငယ္ဆံုးျဖစ္ေသာသူမကို မည္သူကပ္ႏိုင္အံ့နည္း။ က်ေနာ္ကေတာ့ စာေတြလႊတ္ျပီး စကားလံုးေတြနဲ႔ ကပ္၏။ မမအခ်စ္ကို က်ေနာ္ရသည္။ ဆြတ္ဆြတ္ႏူးႏူးရွိလွေသာ၊ ဘ၀တြင္ ႏွစ္ခါျပန္မရႏိုင္ေသာ ႏုနယ္ပ်ိဳျမစ္အျပစ္ကင္းလွေသာ အခ်စ္မွ ေပါက္ဖြားသည့္ တိမ္းေမာဖြယ္ကဗ်ာမ်ား မမေပးခဲ့သည္။ သူ႔အမည္ကို သူမကိုယ္တိုင္ေပးတာ မမစိမ္းတဲ့။ သူ႔အေမကေဒၚစိမ္းဆိုေတာ့။

လေရာင္ေအာက္က ျမင္ကြင္း၊ ေက်ာင္းနံေဘးက ေျမနီလမ္း၊ ညေနတိုင္းလြမ္းစေဖာ္ေနတတ္သည့္ ေရႊေရာင္ ရိုးျပတ္နဲ႔ က်ယ္လြင့္လြင့္လယ္ကြင္းေတြ၊ (၁) ရပ္ကြက္ကလမ္းၾကားေလး၊ ေစ်းကိုသြားတဲ့ ျဖတ္လမ္းလယ္ေတာ၊ အရာရာကို ကဗ်ာထဲမွာ ထည့္သိမ္းခဲ့သည္။

lois-royo-80.jpg

အခ်စ္ႏွင့္ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ့ လက္ေတြ႔က်မႈ

ဆယ္တန္းေအာင္ျပီးေတာ့ “အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္ဟာ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ့ဘ၀ကို အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္ပါ့ပမလား”ဆိုတဲ့ အႏိုင္ပိုင္းစကားနဲ႔ အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္ရဲ့မာနကို မမ ေလးညိွဳ႕တင္ေပးခဲ့သည္။ သကၤန္းကြ်န္းက အသစ္ၾကီးျဖစ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ခံုးေက်ာ္တံတားမွာ ႏွစ္ေယာက္ေလွ်ာက္လာရင္ က်ေနာ့အသည္းေဟာင္းေလး တိတ္တဆိတ္က်ကြဲသည္။ ဂုတ္ကိုပင္ေက်ာ္ေနျပီျဖစ္ေသာ က်ေနာ့ဆံပင္ကိို ေမြးေန႔အျဖစ္ ျဖတ္ေပးေစခ်င္တဲ့ ခ်စ္ေသာမမနဲ႔ ထိုေန႔က၊ ထိုသို႔ေသာလက္ေတြ႕အလြန္က်သည့္စကားျဖင့္၊ ထိုေနရာမွာ၊ ထိုမမစိမ္းႏွင့္ ျပတ္စဲျခင္းတိုင္ျပီး အသည္းကြဲေလသည္။ မမသည္ ကဗ်ာမ်ားသာ က်ေနာ္ႏွင့္ ခ်န္ရစ္သည္။

က်ေနာ္ ေငြေၾကးႏွင့္ အဆင့္အတန္းအရ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေအာင္ျမင္ခ်ိန္တြင္ မမႏွင့္ အမွတ္မထင္ ျပန္ဆံုသည္။ သမီးေလးတစ္ေယာက္ပင္ရေနျပီျဖစ္ေသာ မမမွာ မိခင္က သူ႔ေယာက်ၤားႏွင့္ သေဘာမတူ၊ ေယာက်ၤားျဖစ္သူမွာလည္း စီးပြားေရးမေျပလည္သျဖင့္ ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့ ျမင္ေတြ႕ရရာ လက္စားေခ်လိုစိတ္ အစကတည္းက မရွိေသာ က်ေနာ္မွာ ရင္ထဲမွာ မေကာင္းလွ။ က်ေနာ္ အဆင္ေျပေနတာေတြ႕ေတာ့ ၀မ္းသာစကားဆိုသည္။ က်ေနာ့္ထက္ သူက အမ်ားၾကီး ဘ၀မွာ လက္ေတြ႕က်ေနသည္၊ ရင့္က်က္ေနသည္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ပန္းခ်ီနဲ႔ ကဗ်ာအႏုပညာမွာ ေမ်ာေနဆဲ။ အရက္ကို စျပီး လွ်ာက်င့္ရလာခ်ိန္။

အခ်ိန္ျပည့္ (Full Time) ကဗ်ာသမား

တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္ၾကသည္္။ မိုးတြင္းဗြက္ထျပီး၊ ေႏြမွာ ဖုန္ေထာင္းေထာင္းထတဲ့ ဒဂံုတကၠသိုလ္ကို ဘာျဖစ္ျဖစ္ သစ္ပုပ္ပင္၊ ဂ်ပ္ဆင္၊ အဓိပတိလမ္းထက္ ျမတ္ႏိုးတယ္လို႔ ေရးမိလို႔ အဆဲခံရ၏။

စာေပေလာကထဲကို စ၀င္ျပီး ကဗ်ာသမားရယ္လို႔ ျဖစ္လာတာကေတာ့ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေလာက္မွာပါ။ မိသားစု၊ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ဘ၀အနိမ့္အျမင့္ေတြကိုၾကံဳရျပီး ကရင္ျပည္နယ္မွာ ခရီးထြက္ရင္း မေတာ္တဆ ကားအက္ဆီးဒင့္ျဖစ္မႈက က်ေနာ့္ကို အိပ္ယာထဲ တစ္လေလာက္ ပို႔ခဲ့ပါတယ္။ အရင္လက္နဲ႔မတို႔ခဲ့တဲ့ အေဖနဲ႔ အဖြားရဲ့ ဘုရားစာအုပ္ေတြကို ဖတ္မိရာက ဗုဒၶ၀ါဒဟာ က်ေနာ့ကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့ပါတယ္။ ပ႗ိစၥသမုဒ္ပါဒ္ကိုဖတ္ျပီး ဗုဒၶ၀ါဒရဲ့ က်ိဳးေၾကာင္းဆက္စပ္ႏိုင္မႈနဲ႔ နက္နဲမႈဟာ က်ေနာ့္ရဲ့ စိတ္အစာကို ေျပေစပါတယ္။ ဘာမွ မဟုတ္ေလာက္တဲ့ အသည္းကြဲျခင္းကေန အရိႈက္ထိုးသလို ခံခဲ့ရတဲ့ အေဖနဲ႔ အေမကြဲတဲ့အထိ ဘ၀အနိမ့္အျမင့္ေတြကို ဆင္ျခင္ျပီး တရားရိပ္မွာ ခိုခ်င္စိတ္ေပါက္ခဲ့တယ္။

လူပံုေပ်ာ့ေပ်ာ့နဲ႔ စိတ္ဓာတ္ပ်င္းခဲ့တဲ့က်ေနာ္ဟာ ရဟန္း၀တ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယအၾကိမ္ ရဟန္း၀တ္နဲ႔ ဘာသာစကား၊ ဒႆနနဲ႔ စိတ္ပညာကို ေလ့လာခ်ိန္မွာေတာ့ ကဗ်ာေတြဟာ ပိုုျပီးေခတ္ကာလဆန္ျပီး ပိုျပီးသိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႕ေရးျဖစ္လာတယ္။ အေတြးအေခၚေတြပါလာတယ္။ ေတာ္လွန္တဲ့ အျမင္ေတြ၀င္လာတယ္။ ေရးျဖစ္တဲ့ကဗ်ာေတြထဲက ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ကို မဂၢဇင္းတိုက္ေတြဆီ ပို႔ျဖစ္ပါတယ္။ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ မဃေဒ၀လကၤာကိုလည္း စြဲစြဲမက္မက္ဖတ္ျဖစ္သလို၊ ေမာင္သာႏိုး၊ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္တို႔ကိုလည္း ဖတ္ျဖစ္တယ္။ စေကာ္လာကလပ္မွာ လွေအာင္၊ ဗလ (စာေရးဆရာ) ၊ မ်ိဳးၾကီး (သီခ်င္းေရးသူ)၊ ထက္ေဇာ္ တို႔နဲ႔ ကဗ်ာေဆြးေႏြးျဖစ္သည္။ ဦးထြန္းတင့္ေအာင္ပါလာရင္ေတာ့ ဘာသာေရးေတြလည္း ေဆြးေႏြးျဖစ္သည္။

ရဟန္း၀တ္နဲ႔ေနရင္း မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္နဲ႔ ဘုရားရွိခိုးေပါင္းခ်ဳပ္က်မ္းေတြကိုလည္း ပရုဖတ္၊ မူရင္းက်မ္းမ်ားနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ျပီး ကုသိုလ္ျပဳအက္ဒစ္လုပ္ေပးခြင့္ ၾကံဳခဲ့ပါတယ္။

ရုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမွာ ပထမဆံုးကဗ်ာ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပပါတယ္။ `အို၀သုည´ဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္နဲ႔ပါ။ က်ေနာ္ကေရးသာေရးျဖစ္ေပမယ့္ မပို႔ျဖစ္ပါဘူး။ လက္ေရးမူကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွာပဲ ေအာင္းေနပါတယ္။

(ဒုတိယပိုင္းဆက္ရန္)

Advertisements

Leave a comment

Filed under Article, Experience

0 responses to “ယာယီကဗ်ာဆရာ၏ ထာ၀ရပံုရိပ္မွတ္တမ္းမ်ား (ပထမပိုင္း)

  1. KKT

    ေကာင္းတယ္ဗ်ား။ ဆက္ေရးပါ။ အၿမဲ၀င္ဖတ္ေနတယ္။

  2. ကၽြန္ေတာ္လည္း ကဗ်ာကိုခ်စ္တယ္….. ကဗ်ာဆရာေတြကိုေလးစားတယ္….
    ကိုသင္ကာႀကီးက ဒီနယ္ပယ္ေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ့တာကိုး…..
    ေကာင္းပါ့…. အႏုပညာ ညီအစ္ကိုခ်င္း ဘေလာ့ေပၚမွာ ခင္မင္ခြင့္ရတာ
    ေက်းဇူးပါ…. ကၽြန္ေတာ္လည္း ျပည္မွာေမြးတဲ့သူ …ျပည္သားပါ….
    ဟုတ္တယ္… ကၽြန္ေတာ္လည္း အေတြးအျမင္ေတြကို ပိုၿပီး သေဘာက်တယ္…
    ဒီပိုစ့္ေလးကို ဖတ္လိုက္ရတာ တကယ့္ကို လြမ္းဖြယ္ေလးပါ… အႏုပညာကို ခ်စ္တယ္… ဂီတကို ေလးစားတယ္…စာေပနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အနာတရမ႐ိွခဲ့ေပမယ့္ ဂီတနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္မွာ
    အနာတရေတြ ႐ိွခဲ့တယ္….

  3. အနုပညာသမားတစ္ေယာက္ကို လက္တြဲဖို့ မိန္းကေလးတိုင္း စိုးရြ့ံ ၾကပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ အရာရာတိုင္းဟာ ကံစီမံရာပါ..။

  4. ခံစားခ်က္ အႏုအလွ ကို ဖန္တီးတတ္သူ၊ တင္ၿပတတ္သူ၊ ၿမင္တတ္၊ ခံစားတတ္သူ..(အႏုပညာသမားလို႕ မေၿပာေတာ႕ဘူး။ ေဘာင္က်ဥ္း သြားမွာစိုးလို႕။ လူတိုင္း ခံစားတတ္ၾကတာပဲေပါ႕) ေတြက တစ္ပါးသူ(မိန္းမ၊ ေယာကၤ်ား) ကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစတယ္၊ ဆန္းသစ္တဲ႕ ရင္ခုန္မႈေတြ၊ ရယ္ရႊင္မႈေတြ အခ်ိန္အခါမလတ္ မရုိးရေအာင္ဖန္တီးေပးတယ္ဆိုရင္ေတာ႕ မစိုးရြံပါနဲ႕လား။ စိုးရြံေစၿခင္းသည္ အႏုပညာေၾကာင္႕ဆိုရင္ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ထားပါေလ…

    ကိုသင္ကာဆီ အခုမွ လာလည္ၿဖစ္တယ္။ ဖတ္ရတာေကာင္းပါ၏။ ခံစားခ်က္ အေတြ႕အၾကံဳေတြ တမွ်င္ခ်င္း ဆြဲထုတ္ၿပီး ယက္လုပ္ထားတဲ႕ ပိတ္စေပၚမွာ ေဆးေရာင္စံုေတြ ထင္ထားသလို႕ေပါ႕။ စကားမစပ္
    ဟုိးအရင္းတံုးက ၿမင္းဆိုတဲ႕ ေရေဆးပန္ခ်ီးကား တစ္ခ်ပ္ ေတြ႕မိတယ္။ မေတြမိတာ ၾကာေတာ႕ ကိုသင္ကာရဲ႕ လက္ရာ အေပၚ အာရုံ ၿဖန္႕က်က္ဖို႕ အခြင္႕မၾကံဳဘူး ၿဖစ္ေနတယ္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s