က်ေနာ္ႏွင့္အခ်ိန္

(၁)

က်ေနာ္သည္ အခ်ိန္ကို ေတာ္လွန္ခဲ့၊ ေတာ္လွန္ဆဲ၊ ေတာ္လွန္ေနဦးမည္ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္သည္ အခ်ိန္၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။

(၂)

အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀တြင္ျဖစ္သည္။ လက္လွမ္းမီသမွ်စာအုပ္၊ မဂၢဇင္းေတြကို အလြတ္မေပးဖတ္ေနခ်ိန္။ ေရးသူ မမွတ္မိေတာ့ေသာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ သုတစြယ္စံုမဂၢဇင္းမွာထင္သည္ ဖတ္မိသည္။ လူသည္အခ်ိန္၏ ေက်းကြ်န္လားဟု ေစာဒကတက္ထားေသာ ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ ေတြးစရာေတြ တစ္ထမ္းၾကီးရသြားသည္။ နာရီကို စိတ္ပ်က္သြားသည္။ အခ်ိန္ဇယားေတြကို သံသယ၀င္လာသည္။ အခ်ိန္ႏွင့္ တိတ္ဆိတ္စြာ စတင္ သေဘာထား ကြဲလြဲစျပဳသည္။ က်ေနာ္သည္ အခ်ိန္၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။ အစဥ္အလာမ်ား၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။

(၃)

တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀တြင္ျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီေလာကထဲကိုလည္း လက္စံုပစ္၀င္ခဲ့ျပီ။ Time ႏွင့္ Clock ကို ဆန္းစစ္ၾကည့္လာသည္။ ဆရာလည္းျဖစ္၊ အစ္ကိုလိုလည္း ခင္ရသူ ကိုတူးက ထမင္းစားခ်ိန္ဟု ေျပာသည္။ အိပ္ခ်ိန္ဟုေျပာသည္။ က်ေနာ္ေစာဒက တက္တတ္လာသည္။ က်ေနာ္ ဆာေသာအခ်ိန္သည္သာလွ်င္ ထမင္းစားခ်ိန္ျဖစ္သင့္သည္။ ကမာၻလည္ေန၍ နာရီကလိုက္မွတ္သျဖင့္ က်ေရာက္ေသာအခ်ိန္သည္ က်ေနာ္၏ ထမင္းစားခ်ိန္ဟု ျပဌာန္းေပးသင့္ပါသလား။ က်ေနာ္သည္ အခ်ိန္၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။ ျပဌာန္း၊ ပညတ္ခ်က္မ်ား၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။

(၄)

က်ေနာ္ အခ်ိန္ကို စြန္႔ပစ္လိုက္ျပီဟု ေၾကညာေသာအခါ `ဒါဆို စီးပြားေရးသမားေတြနဲ႔ခ်ိတ္ျပီး Advertising လုပ္ေနရတာ ဒုကၡပဲ´ဟု ကိုတူးကညဥ္းသည္။ `အခ်ိန္ကို ပစ္ခ်င္ပစ္ပါ၊ ဒါေပမယ့္ Appointment ရွိရင္ေတာ့ သြားမွျဖစ္မယ္´ဟု ကိုတူးက ေျပာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္က အခ်ိန္ကို အမည္ေျပာင္းေပးလိုက္သည္။ ေလာကကိုပံုသြင္းေနေသာ ဤအခ်ိန္ဤနာရီ၊ ထို႔ေၾကာင့္ `ေလာက ဓာတ္နာရီ´။ အျခားသူတို႔ႏွင့္ Associate ျဖစ္ေသာ နာရီျဖစ္သည္။ က်ေနာ့္အခ်ိန္၊ က်ေနာ့္နာရီမဟုတ္။ က်ေနာ္အိပ္ခ်င္ေသာ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္၏ အိပ္ခ်ိန္ျဖစ္ျပီး၊ စားခ်ိန္မွာ ဗိုက္ဆာေသာ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ထို႔ထက္ေကာင္းေသာ သတ္မွတ္ခ်က္ကို ခုထိမျမင္ေသး။ က်ေနာ္သည္ အခ်ိန္၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။ အျခားျဖစ္တည္မႈမ်ား၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။

(၅)

က်ေနာ္မူးေနသည္။ ပန္းခ်ီဆရာေတြႏွင့္ေပါင္းေသာအခါ ဘီအီးတစ္စိတ္ႏွင့္ စပါကလင္တစ္လံုးသည္လည္း ကာလာသီအိုရီမ်ား၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္ျဖစ္လာသည္။ ေျမပဲ သို႔မဟုတ္ ပဲျခမ္းသုတ္ သို႔မဟုတ္ ပခုကၠဴ ျမစ္ေျခသားေက်ာ္သားဒြန္းၾကိဳက္တဲ့ အဖိုးၾကီးသုတ္(လက္ဖက္ႏွပ္နဲ႔ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊ ျငဳပ္သီးစိမ္း)သည္လည္း ဘီအီးခါးခါးႏွင့္ေမွ်ာခ်စရာ၊ ထို႔အျပင္ အျငင္းပြဲမ်ား၏ Break ျဖစ္သည္ (၀ါးေနရင္ ေျပာလို႔မရ)။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္မူးေနသည္။

မနက္ Appointment ရွိသည္တဲ့ ကိုတူးရဲ့ တပည့္ေက်ာ္ၾကီး၀င္းထြန္းက ေျပာသည္။ မနက္ဘယ္အခ်ိန္စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ။ `ငါ့ကို အခ်ိန္ေတြ၊ ဘာေတြ လာေျပာမေနနဲ႔´ဟု မူးေနခ်ိန္ ရစ္လိုက္သည္။ စာပင္မေရးတတ္သည့္ ဒီေကာင္ျပန္ပက္လိုက္ပံုက `ဒါဆို ဘာလို႔ နာရီပတ္ထားေသးလဲ´တဲ့။ ဟုတ္သားပဲ။ အခ်ိန္ကို ေတာ္လွန္ေနတာ နာရီကေတာ့ ပတ္ျဖစ္သည္။ ဘာေၾကာင့္လဲ မေတြးထားခဲ့။ ဆင္ေျခမေပးႏိုင္။ စိတ္ကဖ်တ္ကနဲ ျဖစ္သည္။ နာရီကိုခြ်တ္၊ ေ၀ႆႏၱရာဇာတ္ကို ျမင္ေယာင္၊ `ဟုတ္ျပီ၊ ဒီေန႔ကစျပီး အခ်ိန္ကိုေရာ၊ နာရီကိုပါ စြန္႔ပစ္တယ္ကြာ´ဟု ႏုတ္ကလည္း ေရစက္ခ်၊ ဟန္ပါပါႏွင့္ နာရီကို အခန္းေထာင့္ထဲ လႊင့္ပစ္လိုက္သည္။ `တကယ္ပစ္တာေနာ္´လို႔ ေမးေျပာေျပာျပီး ၀င္းထြန္းက ေကာက္ကာ ပတ္ထားလိုက္ေလေတာ့သည္။ လက္တံနဲ႔ နာရီေတြၾကည့္ရတာ ရႈပ္ရႈပ္ေန၍ ပံုစံ ဟဲဗီးက်က်(ထိုအခ်ိန္က ေခတ္စကား) ထိုဒစ္ဂ်စ္နာရီကို၀ယ္ခဲ့တာျဖစ္သည္။

မနက္ေရာက္လာျပီ။ အိပ္ရာႏိုးေသာအခါ မထခ်င္ေသး။ ေက်ာက္ေျမာင္းရဲစခန္းေဘးမွာ ငွားထားသည့္ ဆိုင္ခန္း၏ထပ္ခိုးေလးမွာ အိပ္ေလ့ရွိေသာ က်ေနာ္သည္ ျမန္ျမန္အိပ္ရာထတတ္သူမဟုတ္။ ညကနာရီကို စြန္႔ပစ္လိုက္ျပီဆိုတာ ေခါင္းထဲမွာ တရိပ္ရိပ္ ျပန္ေပၚလာသည္။ ေအာက္ထက္မွာ ၀င္းထြန္း ထမင္းခ်က္ေနသည္။ `မင္းတို႔ ေလာက ဓာတ္နာရီ ဘယ္ေလာက္ရွိျပီလဲ´ ဟု ေမးလိုက္သည္။ နာရီအလကားရထားေသာ ၀င္းထြန္းကလည္း `ေလာကဓာတ္နာရီ ၉ နာရီရွိပါျပီ ကိုဘုန္း´တဲ့။

ဤသို႔ျဖင့္ ေက်ာက္ေျမာင္းပန္းခ်ီဆိုင္၏ မနက္ခင္းမ်ားထဲတြင္ `ေလာက ဓာတ္နာရီဘယ္ေလာက္ရွိျပီလဲ´ဟူေသာေမးခြန္းကို ထည့္မွ ျပည့္စံုမည္။

ကိုတူးဖခင္၏ဇနီး(ယခင္ဇာတ္မင္းသမီးၾကီး)က ျပည္ျမိဳ႕မွ ညရထားျဖင့္ မတက္အေစာၾကီး ဆိုင္ေရာက္လာသည္။ ပန္းခ်ီဆရာေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ေတြ အိပ္ေန၍ တိတ္ဆိတ္စြာထိုင္ေနသည္။ ထိုစဥ္တြင္ ေက်ာက္ေျမာင္းမနက္ခင္း၏ ေတာ္လွန္ေရးသံထြက္လာသည္။ `ေလာက ဓာတ္နာရီဘယ္ေလာက္ရွိျပီလဲ ၀င္းထြန္း´။ `ဘာလဲကြဲ႕၊ ေလာကဓာတ္နာရီ´။ တိတ္ဆိတ္မႈမွ လူးလြန္႔လာေသာ ေမးခြန္းေၾကာင့္ လန္႔သြားသည္။ ၀င္းထြန္းက အန္တီ့ကို ရွင္းျပေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ရယ္ၾကသည္။ ထိုေန႔မွစ၍ က်ေနာ္၏ ေလာက ဓာတ္နာရီမွာ ျပည္ျမိဳ႕အထိေရာက္သြားျပီး ေျပာစရာျဖစ္ခဲ့သည္။ က်ေနာ္သည္ အခ်ိန္၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။ ျငိတြယ္မႈအခ်ိဳ႕၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။

(၆)

အထူးအေထြ မသတ္မွတ္လိုေသာ က်ေနာ္၏ေမြးေန႔အတြက္ ဒစ္ဂ်စ္နာရီ အေကာင္းစားေလးရ၏။ သို႔ေသာ္ ေပးလာေသာ`သူမ´ကို `သူမ´ေပးခဲ့ဖူးသည့္နာရီႏွင့္အတူ ထားပစ္ခဲ့သည္။ ထိုနာရီေလးေၾကာင့္ `သူမ´သည္ လြမ္းမလား၊ စိတ္နာမလား၊ ေဒါသျဖစ္မလား မေတြးတတ္။ `သူမ´အတြက္ ေတြးမိလွ်င္ ၀မ္းနည္းပါသည္။ က်ေနာ္သည္ အခ်ိန္၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။ ေႏွာင္ဖြဲ႕မႈမ်ား၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။

(၇)

ေနာက္ဆံုးက်ေရာက္ေသာ ေမြးေန႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးထဲမွာပါေသာ Casio တစ္လံုး အျခားေသာ`သူမ´ထံမွ ရျပန္သည္။ ယခုေမာင္သင္ကာကို အျပင္မွာေတြ႔လွ်င္ ထိုနာရီေလးႏွင့္အတူေတြ႔မည္။ ေရခ်ိဳးခ်ိန္မွအပ ၂၄ နာရီပတ္ထားသည္။ ပတ္မထားလွ်င္ ေအးေနသည္။ လိုေသာအခါ ေကာက္ပတ္လွ်င္ ေအးစက္စက္ၾကီးကို မၾကိဳက္။ က်ေနာ္သည္ အခ်ိန္၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။ လြန္ဆန္ခ်က္မ်ား၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။

(၈)

က်ေနာ္သည္ အခ်ိန္ကို ေတာ္လွန္ခဲ့၊ ေတာ္လွန္ဆဲ၊ ေတာ္လွန္ေနဦးမည္ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္သည္ အခ်ိန္၏ ေက်းကြ်န္မဟုတ္။

mm thinker

Advertisements

Leave a comment

Filed under Essay

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s