Dialogue-2

ဒိုင္ယာေလာ့ ၂

ေခ်ဖ်က္ဆန္းစစ္မႈ၀ါဒ (Deconstructionism) – အေမး & အေျဖ

ေမး – “အေဆာက္အအံုဖ်က္၀ါဒ” စသျဖင့္ ယခင္ ဘာသာျပန္ ေရးသားေႏြးမႈေတြအေပၚ အျမင္?

ေျဖ – အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ စာေပသေဘာတရားနဲ႔ ေ၀ဖန္ေရးေတြမွာ ဖတ္စဥ္က သိပ္နားမလည္ခဲ့ပါ။ ဒီ၀ါဒအေၾကာင္း အဂၤလိပ္လိုေရးထားတဲ့ ေဆြးေႏြးခ်က္ကို လက္ေတြ႔အသံုးခ် ေလ့လာေရးသားထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ အကူအညီနဲ႔ ဖတ္မွ နားလည္ႏိုင္တာပါ။ ဒီေနရာမွာ က်ဳပ္တို႔ဘာသာစကားက ျပန္လည္တင္ျပပံုနဲ႔ ဒါရီးဒါး ဆိုလိုခ်င္တာနဲ႔ အၾကား ဟ ေနတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ စာေရးသူေတြ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ မဟုတ္ပါ။ မတူညီတဲ့ ကာလ၊ ေဒသမွာ ဘာသာစကားရဲ့ အဓိပၸါယ္ျခံဳငုံႏိုင္စြမ္း (Possible နဲ႔ Operation) ေၾကာင့္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ေမး – အခုေရးခဲ့တာနဲ႔ “ေခ်ဖ်က္ဆန္းစစ္မႈ၀ါဒ” ကို ျခဳံငံုႏိုင္ျပီလား?

ေျဖ – မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ က်ယ္ျပန္႔ထြက္လာတဲ့ ဒႆနတစ္ရပ္အတြက္ ကိုယ္ေလ့လာမယ့္ နယ္ပယ္ (Scope) ကို က်ဥ္းပစ္ျပီး အထူးျပဳမွ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ျခဳံငံုမိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမး – “နိဗၺာန္” ေတြဘာေတြ ဆြဲထည့္လိုက္ေတာ့ မ်က္စိစပါးေမႊးစူးစရာမ်ား ျဖစ္ေနမလား?

ေျဖ – ဖတ္တဲ့သူ နားလည္သြားဖို႔ လိုရင္းပါ။ က်ေနာ့္ရဲ့ အေရးအသားအတြက္ က်ေနာ့္ရဲ့ တာ၀န္သာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနမွာ စကားစပ္လို႔ ကိုယ္ေတြ႔တစ္ခုနဲ႔ ယွဥ္ျပီး ေျပာပရေစ။

ခ်စ္ငယ္(ဒႆန)ရဲ့ “နိဗၺာန္” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို ဒီရႈေထာင့္က ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေ၀ဖန္လို႔ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကြဲလြဲ တိမ္းေခ်ာ္မႈေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ စာအုပ္ထြက္ျပီးေနာက္္ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ “ဗုဒၶစာေပေလ့လာသူတစ္ဦး” အမည္နဲ႔ ပါးပါးေလး ေ၀ဖန္ခ်က္ပါလာရာမွာ “နိဗၺာန္”စာေရးဆရာၾကီးရဲ့ မေမွ်ာ္လင့္ေသာ ေဒါသတၾကီး တံု႔ျပန္မႈကို ေတြ႕ရဖူးေၾကာင္းပါ။ အင္းလ်ားကန္ေစာင္းက International Business Center(IBC) မွာ ရွင္းလင္းပြဲက်င္းပျပီး လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း တံု႔ျပန္ခဲ့တာပါ။

စကားေတြကၽြံတာေတြ႕ရျပီး တက္ေရာက္လာသူေတြရဲ့ တန္ျပန္အေမးကို လိပ္ပတ္လည္ေအာင္ မေျဖႏိုင္ဘဲ စင္ေပၚက ဆင္းပါတယ္။ ေမးတဲ့သူက စင္ေအာက္အထိ လိုက္ေမးပါတယ္။ စကားကၽြံပံုကေတာ့ “လက္ရွိဘ၀မွာ နိဗၺာန္ရသူ အခ်င္းခ်င္း သိၾကတယ္” လို႔ေျပာသြားျပီး စကားေနာက္တစ္ေနရာမွာ “ဘယ္ဆရာေတာ္ေတြ နိဗၺာန္ရေနတယ္ဆိုတာ သူသိတယ္” ဆိုျပီး ကၽြံတာမ်ဳိးပါ။ အဲဒီမွာ ကတံုး၊ ေယာဂီ၀တ္စံု နဲ႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက “ဒါဆို ဆရာၾကီး နိဗၺာန္ရေနျပီလို႔ ဆိုလိုႏိုင္တာေပါ့” လို႔ေထာက္ေတာ့ ျပတ္ျပတ္သားသားျငင္းဆိုျခင္း မျပဳဘဲ “ဒီအေမးကို မေျဖႏိုင္ပါဘူး” ၊ “ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ျငိတာေတြမေျဖပါဘူး” ဆိုျပီး ၀ိေရာဓိေတြနဲ႔ ပြဲသိမ္းခဲ့ပါတယ္။

(မွတ္ခ်က္ – “ဗုဒၶစာေပေလ့လာသူတစ္ဦး” ဆိုသည္မွာ မည္သူမည္၀ါဟု ခ်စ္ငယ္(ဒႆန) အပါအ၀င္ မည္သူမွ ယေန႔အထိ မသိခဲ့ၾကပါ)

Advertisements

Leave a comment

Filed under Dialogue, Philosophy

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s